Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: F-csatornát idéző hűtőnyílás | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: F-csatornát idéző hűtőnyílás

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,889
Hűtőnyílás az orrkúpon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)

A Mercedes csapat autóin a kanadai futamon is megjelent az idei évre betiltott F-csatornát idéző hűtőnyílás. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes GP alakulat által a Kanadai Nagydíjon alkalmazott fejlesztések között helyet kapott egy érdekes megoldás is, amelyet már az előző versenyen is használt a csapat. A figyelmesebb F1 rajongók számára minden bizonnyal feltűnt egy kis hűtőnyílás a W02-es konstrukció orrkúpjának felső síkján.

Az elmúlt szezon egyik legjelentősebb fejlesztését, az idei évre már betiltott F-csatornát idéző légbeömlő nyílás jelenlegi szerepe természetesen nem azonos az FIA által tiltólistára tett aerodinamikai elem korábbi feladatával. A montreali futam hétvégéjén alkalmazott kiegészítő első ránézésre úgy tűnik, hogy a pilótafülkében kialakuló hőmérséklet enyhítésének érdekében került elhelyezésre. Ez részben igaz is, de azonban a Mercedes mérnökei által készített kiegészítőnek más szerepet is szánt a német gárda mérnökcsapata.

Az idei évben újra visszatért Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer – amely a fékezések során keletkező energiát az erre a célra kialakított akkumulátor-csomagokban képes eltárolni – köztudottan nagy hűtési igénnyel rendelkezik. Ez leginkább annak elektronikai elemeit, és az előzőekben is említett akkumulátorokat illetően mondható el. Meg nem erősített információk szerint az előzőleg említett hűtési igények fokozása érdekében a pilótafülke belsejében kialakított extra légcsatorna révén a pilóta mögött elhelyezett akkumulátorok extra léghűtésben részesülnek, az orrkúpon kialakított légbeömlőnek köszönhetően.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés és féktárcsa (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés

Miután a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve versenypálya meglehetősen igénybe veszi a Formula-1-es autók fékrendszerét, a csapatok többsége megpróbált...

Tony Fernandes (Team Lotus, Jerez teszt, 2010.02.19)
A Team Lotus jelentős fejlesztésekre készül

A Team Lotus és a General Electric között az elmúlt napokban megkötött szponzori szerződésnek köszönhetően a brit csapat jelentős anyagi...

Diffúzor (McLaren, Maláj Nagydíj, 2011)
Vége a „fújt” diffúzorok további használatának

A Kanadai Nagydíj hétvégéje nemcsak az időjárás okozta, igencsak elhúzódó, kaotikusra sikeredett futam miatt maradhat emlékezetes a Formula-1 rajongói számára....

Close