Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Aerodinamikai módosítások a szezonnyitó futamra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Aerodinamikai módosítások a szezonnyitó futamra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,789
Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)

Átfogó aerodinamikai módosításokkal érkezett meg a csapat a szezonnyitó melbourne-i versenyre. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozathoz képest a Mercedes alakulat mérnökei jó néhány, kisebb-nagyobb módosítást végeztek el a W02-es konstrukción.

A német gárda összesen háromféle kialakítású első légterelő szárnyat tett próbára, mielőtt véglegesen kiválasztották volna azt a verziót, amellyel pályára léptek az Ausztrál Nagydíj időmérőjének napján. A szárny véglezáró lemezeit érintő változtatások mellett a lépcsős elhelyezésű légterelő elemek alatt a főprofilon egy-egy vízszintes kivágást alakítottak ki, aminek köszönhetően a szárny ezen része úgy viselkedik, mintha az eleve két különálló profilból állna. A nyílás nem egészen az első kerék előtti részen került kialakításra – sokkal inkább a versenyautó tengelyvonalához közeli részen -, hiszen a kerék előtti terület nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására. A főprofil nyílás előtti területét mélyebbre alakították ki, és ebből adódóan kisebb szöget zár be a pálya felületével. A szárny alsó síkjának kialakításával, valamint a főprofil kivágásának köszönhetően az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejtenek ki.

A módosítással nagyobb hangsúlyt kapott a W02-es első légterelő szárnya az autó elülső részére ható aerodinamikai leszorító erő tekintetében, hiszen a szűk nyíláson áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, aminek köszönhetően nagyobb aerodinamikai leszorító erő keletkezik. A főprofilon alkalmazott kivágással a szárny feletti légáramlatok által kifejtett, valamint az első tengelyre ható nyomás is megnőtt, csökkentve ezzel az autó alulkormányozottságának kialakulását.

Az orrkúp alsó síkján, az első kerekek mellett korábban alkalmazott fordítólemezeket eltávolították, és helyette az autó középső szekciójára, és ezzel együtt a hátsó részre kedvezőbb aerodinamikai hatást kifejtő változtatásokat végeztek el. Az oldalsó kocsiszekrény elülső részén lévő légbeömlő nyílásoknál az előrenyúló padlólemezzel kisebb fordítólemezeket formáltak, valamint újra feltűntek a már jól ismert váll-lemezek.

A fejlesztés eredményeképpen megszületett, továbbfejlesztett aerodinamikai elemnek köszönhetően sikerült csökkenteni az oldalsó kocsiszekrény előtt kialakuló turbulens légáramlatok mennyiségét. Az új vonalvezetésű elemmel a versenyautó első kerekeiről leváló légáramlatok egy részét az oldalsó kocsiszekrényen lévő légbeömlő nyílásokon keresztül a hűtőpanelek felé, másik részét pedig a kocsiszekrény mellett az autó hátsó szekciója felé elvezetve növelték az autó menetstabilitását.

A versenyautó erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a Mercedes csapat mérnökei módosítást végeztek a W02-es konstrukció oldalsó kocsiszekrényén is. A padlólemez felett kivezetett kipufogócső feletti karosszéria-elemen kopoltyúzott részt alakítottak ki, hogy a karosszéria alatt kialakult magas hőmérsékletű levegő hatékonyabban ki tudjon áramolni. Ez nemcsak a motor, valamint a sebességváltó hűtésének hatékonyságát segítette elő, hanem a hátsó légterelő szárny, valamint a diffúzor irányába haladó magas hőmérsékletű levegőnek köszönhetően valamelyest nagyobb leszorító erőt lehet elérni az autó hátsó traktusát illetően, ami pedig segített a túlkormányozottság megelőzésében.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. found your site on del.icio.us today and really liked it.. i bookmarked it and will be back to check it out some more later

    • Szerző: Papp István | 2011.05.04. - 09:59

      Hi Mikerosss,

      Thank you for your good opinion about my blog. I hope you will be my visitor in the future as well. Have a nice day!

      Bye,
      István

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Force India, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Force India Mercedes VJM04: Módosított hátsó légterelő szárny

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként a Force India alakulat módosított a hátsó légterelő szárny kivitelén is. A...

Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29)
Fioranóban körözött Felipe Massa

A Ferrari alakulatának brazil pilótája az elmúlt héten ünnepelte 30-dik születésnapját, melyre csapata egy különleges ajándékkal kedveskedett. Az Olaszországban lévő...

Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27)
Aerodinamikai tesztet végzett a Lotus csapat

A tegnapi napon vált hivatalossá, hogy a Formula-1 malajziai illetőségű csapatvezetője, Tony Fernandes felvásárolta az angliai gyökerekkel rendelkező Caterham vállalatot....

Close