Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: A kipufogórendszer aerodinamikai szerepe | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: A kipufogórendszer aerodinamikai szerepe

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,952
Kipufogógáz terelőlemez (Mercedes GP Petronas F1 Team, Török Nagydíj, 2011)

A kipufogórendszerből kiáramló forró égéstermékkel a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát javította a Mercedes alakulat mérnökcsapata. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A 2010-es évhez hasonlóan a Formula-1 számára összeállított technikai szabályzat révén a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük kisebb-nagyobb módosításokra. Ennek megfelelően a Mercedes GP alakulat is nagy hangsúlyt fektet a W02-es konstrukció ezirányú fejlesztésébe, amelynek egyik jeleként egy kisebb változtatást végeztek el a Török Nagydíjra összeállított kipufogórendszerrel kapcsolatban.

A Red Bull Racing, a Ferrari, vagy éppen a McLaren alakulatok által használt megoldásokhoz hasonló működési elvet megvalósító kipufogórendszert alkalmazott a német gárda is. Az ezüstszínű négykerekű kipufogórendszerének végződését már korábban is a padlólemez felső síkjához közel helyezték el, amely ezúttal egy hosszabb terelőlemezzel is kiegészült. A Török Nagydíjon pályára vitt konstrukciónál a padlólemezre merőlegesen elhelyezett terelőlap segítségével hatékonyabb módon vezették el a forró égésterméket a padlólemez felső felülete mentén, amely végül a hátsó kerék melletti kivágáson keresztül eljutott a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított két oldalsó légkamrákhoz jutott, majd azok fala mentén áramlott ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatás pedig nagyobb leszorító erőt fejt ki az autó hátsó traktusára, ami növeli a menetstabilitást, amely a török pálya vonalvezetéséből adódó gyors irányváltoztatások és a versenyvonal precíz tartása szempontjából is előnyös.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Török Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Különleges kialakítású hátsó fékhűtés

A Red Bull Racing alakulat által a Török Nagydíjra összeállított fejlesztések között szerepelt többek között az RB7-es konstrukció fékhűtésének módosítása...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Kiválasztották a gumikat a kanadai-, valenciai- és angol versenyekre

A hétvégén megrendezett Török Nagydíjon a Pirelli hivatalosan bejelentette, hogy mely gumikeverékeket fogják a csapatok számára biztosítani a monacói futamot...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Monacóban is használható lesz a DRS

Az előzetes hírekkel ellentétben mégis lehet majd használni a DRS-t a Monacói Nagydíjon. A Török Nagydíj helyszínén az FIA és...

Close