Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: A hátsó szárny módosított véglezáró lemezei | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: A hátsó szárny módosított véglezáró lemezei

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,987
Hátsó légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Német Nagydíj, 2011)

A diffúzor aerodinamikai hatékonyságának fokozása érdekében a hátsó szárny véglezáró lemezein módosítottak a Mercedes mérnökei. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes alakulat által a Német Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy módosított hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. A véglezáró lemezeken elvégzett változtatásnak köszönhetően a McLaren Mercedes MP4-26-os és a Red Bull Renault RB7-es konstrukciók esetében is megfigyelhető megoldás jelent meg. A véglezáró lemezek meghosszabbításában, a diffúzor oldalsó légkamrái mögött függőleges kialakítású légterelő lemezek kaptak helyet.

A Mercedes csapat továbbra is alkalmazza a hátsó légterelő szárny két végén lévő függőleges elemek és a padlólemez hátsó meghosszabbításában helyet foglaló diffúzor összekötő elemét is. Ennek segítségével ugyanis megelőzhető a hátsó szárny nem kívánt rezonanciája, ami az érintett elem aerodinamikai jellemzőit és nem utolsó sorban ebből eredően az autó menetstabilitását is lerontaná. A mérnökök által alkalmazott elgondolás további előnye, hogy az oldalirányú terheléseknél jelentkező igénybevételeknek is jobban ellenáll a W02-es autó hátsó felépítménye, amely ezáltal nagyobb merevséggel rendelkezik.

A fentiekben ismertetett megoldás további előnye, hogy a véglezáró lemezek és a szárny vízszintes profiljainak csatlakozásánál spirális vonalban leváló légáramlatok az autó irányváltoztatása során nem eredményeznek túlzott mértékű rezonanciát, illetve nem képesek olyan könnyedén a szárnyelemek tulajdonságából eredő rugalmasság, és a véglezáró elemekre ható aerodinamikai igénybevétel hatására a szárny oldalirányú „elmozdítására”.

A véglezáró lemezeken kialakított, összesen 4-4db függőleges légterelő lemezekkel tulajdonképpen a diffúzort további, nagyjából 30cm-rel hosszabbították meg. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a diffúzor oldalsó légkamráiból kilépő légáramlatok örvénylése ezen a hosszon csökkentve lett, amely egy jóval direktebb légáramlást eredményez a diffúzor mögött. A légterelő lemezek kialakításának és elhelyezésének köszönhetően a lemezek közötti keskeny réseken felgyorsul az átáramló levegő sebessége, amely egyúttal növeli a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát, és az általa előállított leszorító erő nagyságát is.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Német Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Mercedes MGP W02: A hátsó szárny módosított véglezáró lemezei, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Mercedes MGP W02: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Technikai szabályváltozások 2014-ben

Mindazonáltal, hogy még csak a 2011-es világbajnoki szezon kellős közepén járunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség, a Technikai Munkacsoport, valamint a...

Pirelli animáció (Német Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Német Nagydíj, 2011 (Videó)

Az 5.1km hosszú Nürburgring a nagy sebességgel teljesíthető szakaszai mellett három olyan pontot is tartalmaz, ahol a fékek és a...

Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Módosítja kipufogórendszerét a Renault

A Renault úgy tűnik megválni készül az előrevezetett kipufogórendszerétől, miután a csapatvezetés úgy véli, hogy nem igazán hozta meg az...

Close