Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Megújul a Lotus Renault GP szimulátora | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Megújul a Lotus Renault GP szimulátora

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,308
Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)

A nemrégiben felújított szélcsatorna mellett egy korszerűsített szimulátor is a Renault segítségére lesz a jövő évi autójuk kifejlesztéséhez. © Lotus Renault GP

Nemrégiben arról lehetett olvasni, hogy a CFD technológia egyik legnagyobb elkötelezettje, a Marussia Virgin Racing kénytelen változtatni eddigi fejlesztési koncepcióján, és a jövőben a jobb eredmények elérése érdekében átállnak a szélcsatorna alkalmazására.

Az elmúlt években életbe lépett szezon közbeni teszttilalom miatt rendkívül felértékelődött a különböző szimulációs vizsgálatok elvégzését lehetővé tevő berendezések, illetve eszközök használata. A Lotus Renault GP alakulat vezetősége nemrégiben arról adott számot, hogy a nemrégiben igen komoly felújításon átesett szélcsatornájukat követően hamarosan megkezdik a szimulátoruk fejlesztését is. A francia gárda vezetősége elmondta továbbá, hogy anyagilag maximális módon fogják majd támogatni a projektet, melynek eredményeképpen az év végére egy teljes mértékben felújított szimulátort mondhat majd magáénak az enstone-i alakulat.

A Renault csapat Formula-1 iránti elkötelezettségét mutatja az elmúlt években a szélcsatornájukkal kapcsolatban elvégzett átfogó fejlesztéseik. Az 1998-ban megépített létesítmény korszerűségének fokozása érdekében két évvel ezelőtt elvégezték a futószalag cseréjét. Ezzel azonban nem ért véget a komplexum felújítása, hiszen az idei év elején tett lépéseknek köszönhetően már nemcsak 50%-os méretarányban elkészített modellekkel képesek szimulálni a versenyautó körül kialakuló áramlási viszonyokat, hanem egy lépcsővel nagyobb, 60%-os nagyságban legyártott modellekkel is.

A szélcsatorna alkalmazása mellett az aerodinamikai fejlesztések terén szintén közismert a Számítógépes áramlástan (CFD = Computational Fluid Dynamics), melyet a Lotus Renault GP is előszeretettel használ. A CFD-technológia fejlesztésének érdekében a franciák az elsők között voltak, akik komolyabb pénzösszeget fektettek a projektbe, melynek utolsó fázisaként 2011 januárjában új központi egységet, és egy teljesen új, a vizsgálatok során kapott adatok tárolására és elemzésére alkalmas nagyteljesítményű számítógépet is üzembe tudtak helyezni.

Látható tehát, hogy a Lotus Renault GP-nél mindent megtesznek a siker érdekében, és a 2012-es szezonra szánt konstrukciójuk kifejlesztéséhez már a legkorszerűbb eszközöket használják majd, melynek az eredményét vélhetően a pályán kamatoztatni tudják majd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Mi lesz végre az új motorszabállyal?

Az FIA által előzetesen a 2013-as évtől bevezetni kívánt új motorszabályok körüli kálvária tovább folytatódott. A Motorsport Világtanács június 3-i,...

Előzési zóna (Kanadai Nagydíj, 2011)
Két előzési zóna lesz a Kanadai Nagydíjon

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Formula-1-es világbajnoki sorozat következő állomásán, a Kanadai Nagydíjon további módosítást vezet be a DRS használatát...

Jerome d Ambrosio (Virgin Racing, Török Nagydíj, 2011)
A Virgin hátat fordít a CFD-nek

A jelenlegi Formula-1-es mezőny tagjai közül a Marussia Virgin Racing alakulat az, amelyik kizárólagosan a CFD technológiára alapozva végzi a...

Close