Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Megtilthatják a DRS használatát a monacói pálya alagútjában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Megtilthatják a DRS használatát a monacói pálya alagútjában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,468
Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)

A verseny biztonságos lebonyolítása érdekében az FIA korlátozhatja a DRS Monacói Nagydíjon történő használatát. © Scuderia Ferrari Marlboro

Az idei Formula-1-es szezonban bevezetett DRS monacói futamon történő használatával kapcsolatban már több pilóta is aggodalmát fejezte ki.

Az előzések megkönnyítésére, és ezzel együtt a látványosabb futamok lebonyolítása érdekében bevezetett új rendszert a pilóta a nagydíjhétvégék szabadedzésein és az időmérőn megkötések nélkül használhatja, a versenyre vonatkozóan viszont az FIA előre meghatározza, hogy az adott pálya mely szakaszán (előzési zónán) lehet állítani a hátsó légterelő lap dőlésszögén, mindezt abban az esetben, ha az üldözött versenyautótól mért távolság kevesebb 1 másodpercnél. További szigorítás, hogy a futam rajtját, és az esetleges biztonsági autós fázist követő két kör megtétele során tilos a pilótának állítani a hátsó szárny dőlésszögén. A szárnyállításhoz a kormánykeréken erre a célra elhelyezett nyomógombot, vagy pedig egy pedált kell mindvégig nyomva tartani, és abban az esetben fog az elem visszatérni az eredeti pozíciójába, ha a pilóta felengedi azt, vagy pedig rálép a fékpedálra.

A versenyzők többsége szerint viszont a Monte Carlo utcáin rögtönzött versenypálya leggyorsabb szakaszai – a célegyenes és az alagútnál lévő részek – tartalmaznak olyan töréseket, ahol a laposabb szárnyállással könnyedén megcsúszhatnak az autók, ami a klasszikus kifutási zónák hiányában komoly veszélyt is jelenthet.

Az FIA mérlegelte a különböző véleményeket, és a DRS Monacói Nagydíjon történő alkalmazásával kapcsolatban úgy döntött, hogy korlátozott mértékben ugyan, de lehet majd használni a Légellenállást Csökkentő Rendszert. Egyes hírforrások arról számoltak be, hogy a monacói versenypálya alagútjában tilos lesz majd a DRS aktiválása, amely ezúttal nemcsak a versenyre, hanem az azt megelőző szabadedzésekre és a kvalifikációra is egyaránt értendő.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Hamarosan két előzési zónát jelölnek ki futamonként

Az idei évben életbe lépett új technikai szabályok értelmében bevezetett DRS használatára a nagydíjakon kijelölésre kerülő előzési zónák tekintetében további...

Előzési zóna (Spanyol Nagydíj, 2011)
Az eddigi leghosszabb előzési zónát élvezhetik a pilóták Barcelonában

Az előzetes hírek megerősítéseként a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon érvényes előzési zóna...

Technikai követelmények (Spanyol Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Spanyol Nagydíj (2011)

A Formula-1 idei versenynaptárában szereplő helyszínek közül talán a barcelonai pályát ismerik a legjobban a pilóták és a csapatok, hiszen...

Close