Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Megduplázzák a KERS teljesítményét | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Megduplázzák a KERS teljesítményét

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.25. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,682
A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)

A 2014-ben bevezetésre kerülő új motorszabály mellett a csapatok a nagyobb teljesítményű KERS használatát szorgalmazzák. © AT&T Williams

Néhány nappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették, hogy a Formula-1 új motorszabályát a 2014-es szezontól kezdődően fogják bevezetni, melynek értelmében 1.6 literes V6-os erőforrások biztosítják majd a száguldáshoz szükséges lóerőket. A regulák ezirányú módosításának hátterében a költségcsökkentést megcélzó tervek teljesítése mellett az autók üzemanyag-felhasználásának csökkentése is áll, amellyel szorosan összefüggésben a KERS teljesítményének növelését szorgalmazzák a csapatok.

A Formula-1 számára 2009-ben megismertetett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer jelenleg 60kW teljesítménytöbbletet képes produkálni, körönként 400kJ extra energia felhasználása mellett. Az előirányzott tervek szerint az új motorok esetében mindez úgy módosulna, hogy a KERS teljesítményét megduplázva 120kW-ra növelnék, de ami még ennél is drasztikusabb változás, hogy körönként 4MJ energia felhasználására lesz majd lehetősége a versenyzőknek.

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszert magába foglaló betűszóval, a KERS-sel a 2009-es évben ismerkedhetett meg a sport, de a csapatok közösen arra a megállapodásra jutottak, hogy 2010-ben egységesen lemondanak ennek használatáról.

A KERS alkalmazásának lényege az, hogy az autó fékezése során energiát tárol el egy speciális rendszer, amit egy gombnyomás hatására plusz lóerőként fel tud szabadítani a versenyző. A 2009-es idényben bevezetett rendszerhez képest az idei szezonban nem emelkedett a KERS által leadható maximális teljesítmény értéke. Annak érdekében viszont, hogy a nagyobb testsúllyal rendelkező versenyzők se legyenek hátrányban, az FIA megemelte az autó és a pilóta együttesen vett minimális súlyhatárát 620kg-ról 640kg-ra.

A KERS tekintetében tehát újabb, gyökeres változás előtt áll a Formula-1, amely minden bizonnyal nem kis kihívás elé állítja majd a csapatokat, és az autók fejlesztésében résztvevő szakembereket.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A hajtótengely vizsgálata (Williams, Európa Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: A hajtótengely vizsgálata

Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség igencsak lekorlátozta a csapatok számára a szezonközben végezhető tesztek lehetőségét, a csapatok igyekeznek a nagydíjak...

Pirelli animáció (Európa Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Európa Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon 8-dik állomásaként szereplő Európa Nagydíjon a Pirelli a lágy- és a közepes keverékű gumikat biztosítja...

A "sirályszárnyú" biztonsági autó
A „sirályszárnyú” biztonsági autó (Videó)

Mercedes SLS AMG: A Formula-1 biztonsági autója. A 2010-es szezon 19 nagydíján összesen 21 alkalommal lépett pályára. Feladata, hogy a...

Close