Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Megbukott a törésteszten a Hispania 2012-es autója | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Megbukott a törésteszten a Hispania 2012-es autója

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.02.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,604
Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)

Pedro de la Rosa a tavalyi autó módosított változatával rótta a köröket a jerezi tesztelésen. © Hispania Racing Team

A Hispania Racing Team részéről nem éppen az előzetes tervek szerint zajlik a 2012-es évre szánt új versenyautó megépítésével kapcsolatos projekt. A csapat által legutóbb kiadott információk szerint a február 21-én kezdődő barcelonai tesztsorozaton mutatták volna be a vadonat új konstrukciót, de mára azonban kiderült, hogy ezt nem tudják kivitelezni.

A Hispania sajtóközleményéből megtudhattuk, hogy a 2012-es modell nem felelt meg teljes egészében az FIA statikus- és dinamikus töréstesztjein, ezért még a csapatnak el kell végeznie néhány módosítást az újabb vizsgálatsorozat sikeressége érdekében. Információk szerint 17db különböző kötelező vizsgálatot végzett el a Nemzetközi Automobil Szövetség, amelyből 14db sikerrel végződött, viszont két esetben a karosszériaelemek nem megfelelőségét mutatták ki, míg egy vizsgálat elvégzése pedig nem volt kivitelezhető.

Az új alváz megfelelő eredményeket produkált minden egyes teszt-metódus során, viszont a 2012-es Formula-1-es autó bukókerete, és az orrkúp oldalirányú töréstesztje már nem, és az utóbbi probléma miatt pedig a frontális ütközést szimuláló próbát már nem tudták az FIA szakemberei elvégezni.

Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil Szövetség az idei szezonban szigorította a töréstesztekkel kapcsolatos technikai szabályokat, amelynek értelmében csakis olyan versenyautóval lehet megkezdeni a szezon előtti teszteléseket, amelyik maradéktalanul megfelel a szigorú törésteszteknek. Korábban ez a folyamat másként volt alkalmazva, hiszen ezen vizsgálatokat elegendő volt a szezonnyitó nagydíjra teljesíteni a csapatoknak.

A történtek miatt a Hispaniának újra kell terveznie, és le kell gyártania a versenyautó problémás elemeit, majd azt követően pedig ismételten el kell végezni az összes FIA által előírt töréstesztet ahhoz, hogy a csapat pályára vihesse az új szerzeményét. A február végére előirányzott bemutató helyett tehát úgy tűnik, hogy leghamarabb a március 1-én kezdődő barcelonai teszten gördülhet majd pályára a vélhetően F112 névre hallgató négykerekű.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Megbukott a törésteszten a Hispania 2012-es autója, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (3)

  1. Szerző: Gyuri | 2012.02.14. - 21:55

    Ez azért meglepő. Vagy nem is annyira?

    • Szia Gyuri!

      Sajnos valóban nem újdonság az ehhez hasonló helyzet a HRT-vel kapcsolatban. Nincsenek túlságosan könnyű helyzetben, de hátha sikerült majd idén némi javulást mutatniuk.

      Üdvözlettel,
      Papp István

  2. Visszajelzés: Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (2. rész) | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
McLaren animáció: Az MP4-27-es autó bemutatása
McLaren animáció: Az MP4-27-es autó bemutatása (Videó)

A McLaren 2012-re tervezett MP4-27-es versenyautója az elmúlt szezonban használt konstrukció evolúciójaként jelent meg. Az alacsony építésű orrkúp és a...

Ferrari animáció: Az F2012-es autó bemutatása
Ferrari animáció: Az F2012-es autó bemutatása (Videó)

A Ferrari F2012-es autója több kisebb-nagyobb újítást hordoz magán. Az új kipufogórendszer és az új airbox mellett az első- és...

Force India Mercedes VJM05 (Force India, Silverstone, bemutató, 2012.02.03)
Technikai ismertető: Force India Mercedes VJM05

A Dr. Vijay Mallya irányítása alatt álló Sahara Force India alakulat a silverstone-i versenypálya boxutcájában mutatta be a 2012-es szezonra...

Close