Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-28: Osztott fordítólemezek az orrkúp alatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-28: Osztott fordítólemezek az orrkúp alatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.02.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,850
Fordítólemez (McLaren, Jerez teszt, 2013.02.07)

Új kivitelű fordítólemezeket tett próbára a McLaren csapat a szezon előtti jerezi tesztsorozat alkalmával (Fotó: Vodafone McLaren Mercedes)

A Formula-1-es autók aerodinamikai egyensúlyát illetően az autó első légterelő szárnya, az orrkúp kialakítása, valamint annak magassága, és nem utolsó sorban az orrkúp alatti területen alkalmazott légterelők kialakítása rendkívül fontos szerepet játszik. Miután az F1-es autók futóművei és kerékfelfüggesztése rendkívül rossz közegellenállási- és aerodinamikai jellemzőkkel rendelkeznek, a csapatok számára az egyik legnagyobb feladatot az jelenti, hogy az autó elülső részének a menetstabilitását is a megfelelő szintre tudják beállítani.

 

Az orrkúp és az alatta lévő terület jelentős mértékben befolyásolja a padlólemez aerodinamikai hatékonyságát, és ezzel együtt a padlólemez hátsó meghosszabbításában kialakított diffúzor által előállítható szívóhatás mértékét is. Éppen ezért olyan műszaki megoldásokat kell alkalmazni, hogy általuk egyrészt megfelelő módon stabilizálni tudják az autó menetdinamikai jellemzőit, továbbá az előzőleg említett padlólemez és diffúzor alatt kisebb nyomású teret biztosítsanak a légterelő szárnyak felett elhaladó légáramlatok által kifejtett aerodinamikai nyomás javára.

 

A McLaren Mercedes MP4-28-as konstrukciók orrkúpja alatt a szezon előtti jerezi tesztsorozat során új kialakítású fordítólemezek jelentek meg. Ehhez hasonló kivitelű légterelőkkel a Red Bull Racing autóin már találkozhattunk egy apró, ám annál jelentősebb eltéréssel. Mindamellett, hogy a fordítólemezek alsó élei enyhe ívben kifelé hajlított formában jelentek meg, a wokingi alakulat mérnökei a Red Bull Racing által használt megoldással ellentétben a légterelő elem teljes magasságában végighúzódó 2-2db kivágással azokat három részre tagolta.

 

A két fordítólemez segítségével kialakított légcsatornával befolyásolni lehet az autó alatt elhaladó légáramlatok aerodinamikai hatását. A nyílások, illetve a kivágások szerepe hasonló, mint amiket a légterelő szárnyak esetében szokás alkalmazni. A réseken áthaladó levegő sebessége ugyanis a kivágás méretétől és kialakításától függően felgyorsul, amely az MP4-28-as fordítólemezei esetében kiegészül azon jellemzővel, hogy segítségükkel befolyásolják a splitter és az oldaldoboz felé áramló levegő mennyiségét is.

 

A Formula-1-es versenyautók elülső részét tekintve további nehézség, hogy a Pirelli által biztosított gumikeverékek szempontjából is meg kellett találni a menetstabilitás és a leszorító erő közötti megfelelő balanszot. Mivel a McLaren csapat számára is a február elején lebonyolításra került jerezi tesztsorozat volt az első alkalom arra, hogy valós körülmények között próbára tegyék a 2013-as évre tervezett vadonat új autójuk mellett az olasz gumigyártó továbbfejlesztett keverékeit, ez méginkább növelte ennek fontosságát.

 

Az orrkúp alatt lévő fordítólemezek segítségével érvényesülő Venturi-elv kapcsán tehát az autó elülső részére ható aerodinamikai leszorító erő minősége akár jelentős mértékben is befolyásolható.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Mercedes, Jerez teszt, 2013.02.07)
Mercedes W04: Komplex első szárny a jobb stabilitásért

A szezon előtti tesztsorozatnak otthont adó jerezi versenypályán a Mercedes alakulat idei évre tervezett konstrukciójára ezúttal eltérő aerodinamikai csomagok elemei...

Kipufogórendszer (Caterham, Jerez teszt, 2013.02.05)
Caterham Renault CT03: Áramlásjavítóval kiegészített kipufogó

Még szinte el sem kezdődött a 2013-as Formula-1-es szezon, máris elkezdődhet a csapatok szabályértelmezési vitája? A szezon előtti jerezi tesztsorozat...

Timo Glock (Marussia F1 Team, Silverstone, 2012.03.05)
Jerezben mutatkozik be a Marussia 2013-as autója

A 2013-as szezon Formula-1-es mezőnyének résztvevői közül a Marussia alakulat halogatta a leghosszabb ideig a vadonat új tervezésű versenyautójának bemutatóját...

Close