Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-27: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-27: Módosított első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,211
Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Amerikai Nagydíj, 2012)

A tisztább áramláskép és az MP4-27-es jobb menetstabilitása érdekében a McLaren mérnökei alaposan átdolgozták az autó első szárnyát az austini pályára (Fotó: Sutton Images)

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki szezon utolsó előtti állomásaként megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj hétvégéjén a McLaren alakulat egy új fejlesztésű első légterelő szárnyat vitt pályára.

 

A gyors irányváltoztatásokat követelő austini pálya vonalvezetése miatt a versenyautó elülső részének kiváló menetstabilitására van szükség annak érdekében, hogy a tempós kanyarokban, és a szűkebb hajtűkanyarokban kerüljék az alul- és túlkormányozottság által okozott menetdinamikai problémákat.

 

A wokingi gárda az amerikai futamot megelőző tesztsorozaton, Abu Dhabiban már próbálgatta az Austinba is elvitt konstrukciót, amely külső jegyeit tekintve a korábbi változatokat ismerve egy hibrid változatnak is nevezhető. Az MP4-27-es versenyautó első légterelő szárnyának előző verziói esetében a lépcsős szárnyelemek mellett egy L-profil volt megfigyelhető, amely alatt a főprofil belépő élének felfelé ívelt töréspontjával két elkülönülő szakaszra volt tagolva az 1.800mm hosszú főprofil. Ez az osztópont az Amerikai Nagydíjra készített kivitelen is megmaradt, de ezúttal egy sokkal markánsabb, ívelt belépő él váltotta azt fel, amely a szárny véglezáró lemezei közelében is megfigyelhető. Az első szárny belépő élének módosításával a mérnökök célja az volt, hogy csökkentsék a főprofil és a pálya aszfaltja között elhaladó légáramlatok turbulenciáját, amely nagyobb sebesség esetén is sokkal kedvezőbb aerodinamikai hatást kelt. Erre leginkább az aerodinamikailag igencsak rossz tulajdonságokkal rendelkező futóművek miatt van szükség, hiszen az első kerekek előtti területen elősegített tisztább, kavitációtól mentes áramláskép révén csökkenthető a szárnyon keletkező rezonancia mértéke, amely jobb menetstabilitást kölcsönöz viselőjének.

 

Az első légterelő szárny belépő élének kialakításánál azonban kellő körültekintéssel kell eljárni, hiszen önmagában nem elegendő a tisztább áramlásképp biztosítása. A szárny elülső részének ugyanis jelentős aerodinamikai szerepe van. Kialakításából adódóan ugyanis befolyásolható a szárny alá és fölé áramló levegő aránya, és a belépő él megfelelő kialakításával pedig fokozni lehet a főprofil felett elhaladó légáramlatok által kifejtett nyomás nagyságát is, ami pedig az első tengelyre ható aerodinamikai leszorító erő mértékében, és az autó elülső részének menetstabilitásában játszik jelentős szerepet.

 

További módosításként figyelhető meg a felső lépcsős szárny közelében elhelyezett, függőleges kialakítású légterelő lap, amely szintén az első kerék irányába haladó légáramlatok konzisztens módon történő továbbítását hivatott segíteni.

 

A megfelelő kanyarsebesség, és a pálya karakterisztikájából eredő gyors irányváltoztatások miatt rendkívül fontos, hogy a versenyautó a kanyarodások alkalmával is kiváló mechanikai tapadással rendelkezzen. Ennek kielégítése érdekében a McLaren mérnökei határozottabb negatív kerékdőlést alkalmaztak az MP4-27-es beállításai során, vagyis az első kerekek alsó élei között nagyobb a távolság, mint amekkora a kerekek felső élei kötött mérhető.

 

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Amerikai Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Amerikai Nagydíj, 2012)
Az FIA pontosított az austini előzési zónán

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki sorozat utolsó előtti állomásaként az amerikai kontinensre látogat a száguldó cirkusz mezőnye. A híres német építész,...

Renault RS27 motor (Renault, Jerez teszt, 2012.02.06)
Két csapat is motorváltást tervez 2014-re

A 2014-es év jelentős változásokat tartogat a Formula-1 számára, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség egy merőben új motorformulát fog majd...

HANS (2012)
HANS: Az F1-es autó légzsákja (Videó)

A HANS-nek nevezett felszerelés a fejet és a nyakat védi meg egy baleset során. Kilenc évvel ezelőtt vezették be ennek...

Close