Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,973
Kipufogó (McLaren Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2011)

A kipufogórendszerből kiáramló forró égéstermékkel fújt diffúzor előnyeit kihasználva végzett további fejlesztést a wokingi gárda a barcelonai futamra. © Vodafone McLaren Mercedes

A technikai szabályzatban bevezetett szigorításokhoz alkalmazkodva, a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetősége komolyabb fejlesztésekre. Ehhez igazodva a McLaren alakulat is nagy hangsúlyt fektet az MP4-26-os konstrukció ezirányú módosításaira, amelynek egyik jeleként a Spanyol Nagydíjra egy továbbfejlesztett kipufogórendszert vittek magukkal.

A Red Bull Racing, a Ferrari, vagy akár a Sauber csapatokat is lehetne említeni, akik már használnak ehhez hasonló megoldást, vagyis a kipufogórendszerből kiáramló forró égésterméket a diffúzor alá juttatva extra szívóhatást lehet elérni. A barcelonai futamra kidolgozott rendszer külsőségekben nem igazán különbözik a wokingiak korábbi megoldásától, hiszen az MP4-26-os autók már a Maláj Nagydíjon is ehhez hasonló kipufogó-végződést tartalmaztak. A jelenlegi verzió esetében az előzőleg említett végződés most kissé hosszabb kivitelben készült el, amely hatékonyabb módon valósítja meg a kipufogógázok átvezetését a diffúzor felső felületén kialakított 50mm-es résen keresztül.

A rendszer tökéletesítésének érdekében azonban a McLaren mérnökei átalakították a kipufogórendszer gyűjtőcsonkját is, amely kissé előbbre nyúlik az oldalsó kocsiszekrény karosszériája alatt. A Spanyol Nagydíj hétvégéjén pályára vitt konstrukció esetében is tehát a padlólemez felső síkjában elhelyezett kipufogó-végződés segítségével a padlólemez alá vezetett forró égésterméket juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró kipufogógázok az előzőleg említett 50mm-es résen keresztül a diffúzor alsó síkján kialakított két oldalsó légkamrákhoz jutnak, majd azok fala mentén áramolnak ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatás pedig nagyobb leszorító erőt fejt ki az autó hátsó részére, ami pedig növeli az autó menetstabilitását.

 

Képgaléria:

Kipufogó (McLaren Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2011) Kipufogó (McLaren Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2011)

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Spanyol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2011)
Szabálytalan-e a Ferrari új hátsó légterelő szárnya?

A Formula-1 2011-es világbajnoki sorozatának ötödik állomásaként megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzéseit követően érdekes hírek kezdtek terjengeni a Ferrari...

Pálya animáció (Spanyol Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Spanyol Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es szezon ötödik állomásának otthont adó Circuit de Catalunya versenypálya talán a legismertebb a pilóták és a csapatok körében,...

Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Megtilthatják a DRS használatát a monacói pálya alagútjában

Az idei Formula-1-es szezonban bevezetett DRS monacói futamon történő használatával kapcsolatban már több pilóta is aggodalmát fejezte ki. Az előzések...

Close