Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett diffúzor | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett diffúzor

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,840
Diffúzor (McLaren, Maláj Nagydíj, 2011)

A McLaren csapat MP4-26-os versenyautója továbbfejlesztett diffúzort kapott a malajziai futamra. © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren csapat a téli tesztidőszakban több alkalommal is szembesült az MP4-26-os konstrukció kipufogórendszerét érintő problémákkal, ami miatt a wokingiak végül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egy leegyszerűsített konfigurációval léptek pályára.

A McLaren számára ez egy kényszerű lépés volt, ami nem tette lehetővé számukra azt sem, hogy az idei évre szánt kivitelű diffúzorral kezdjék meg a 2011-es szezont. A leegyszerűsített kipufogórendszerhez ugyanis az eredeti tervekkel ellentétben titán felhasználásával készített diffúzort társítottak, melynek nagyobb súlya miatt teljesen más egyensúlyi beállításokkal kellett indulniuk.

A csapat azonban a Maláj Nagydíj előtt már jelezte, hogy mindenképpen javítani szeretne az MP4-26-os konstrukció aerodinamikai hatékonyságán, melynek első lépéseként továbbfejlesztették a padlólemez hátsó meghosszabbításában lévő diffúzort.

Az új kivitelű elem már kisebb súlyt képvisel, amely elsősorban a gyártásnál használt anyagokkal kapcsolatos váltásnak is köszönhető. A diffúzort a kipufogórendszer kialakításának módjával szoros összefüggésben alakították ki, vagyis a forró égéstermék diffúzor alá történő áramoltatásával nagyobb szívóhatást, és ezzel együtt nagyobb leszorító erőt lehet elérni. Ehhez viszont olyan anyagot kell felhasználni, amely kis súlya és megfelelő merevsége mellett hőállóságával is kiállja a próbát. Éppen ezért a versenyautó-építésben elterjedt szénszálas kompozit anyag mellett ún. PyroSic alkalmazásával lehet mindezt elérni, amely az előzőleg említett jellemzők mellett extrém hőállósági tényezővel is rendelkezik.

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Maláj Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogó (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt – és ez a tendencia természetesen folytatódik az idei szezonban is-,...

Orrkúp (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított fordítólemezek

A versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára vonatkozóan, így a legkisebb mértékű...

Féktárcsa (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Megnövelt hűtésű féktárcsa

A malajziai versenypálya kanyarkombinációi, és hosszú egyeneseket követő fékezési zónák a gumiabroncsok mellett a versenyautók fékrendszerét is megterhelik. Éppen ezért...

Close