Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,641
Fordítólemez (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011)

A monacói versenypályán a bukóterek hiánya miatt rendkívül fontos az autó jó vezethetősége. A fordítólemezekkel az autó elülső részének nagyobb menetstabilitást lehet biztosítani. © Vodafone McLaren Mercedes

A Monacói Nagydíjnak otthont adó, Monte Carlo utcáiból kialakított ideiglenes versenypályán rendkívül fontos szerepet játszik az autó megfelelő aerodinamikai csomagja. A hercegségben lebonyolított futam nagyjából 90%-os leszorító erőt kíván az ott induló Formula-1-es autóktól. Mint ismeretes, a versenyautó elülső részének kialakítása rendkívül fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára vonatkozóan, így a legkisebb mértékű fejlesztések is jelentős mértékben befolyásolhatják a versenyautó viselkedését. Éppen ezért a McLaren által megépített MP4-26-os konstrukció elülső részét érintő menetstabilitás, és az alulkormányozottság megelőzésének érdekében az orrkúp alatt egy-egy fordítólemez elhelyezésére került sor.

A fordítólemezek segítségével szabályozni lehet az autó alatt elhaladó légáramlatokat. Egyrészt befolyásolni lehet a versenyautó padlólemeze alá kerülő, az aerodinamikai leszorító erőt befolyásoló levegő mennyiségét, amely egyúttal kihatással van a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is, másfelől pedig további hűtőlevegő áramoltatható az oldalsó kocsiszekrény elülső részén kialakított légbeömlő nyílások irányába is.

A Pirelli lágy- és szuperlágy gumikeverékeinek vonatkozásában természetesen meg kellett találni a menetstabilitás és a leszorító erő közötti egészséges egyensúlyt. Abban az esetben, ha az autóra ható leszorító erő nagysága nem elegendő, akkor az autó könnyedén alulkormányozottá válhat, míg a túlságosan nagymértékű aerodinamikai terhelés hatására megnő ugyan a tapadás, de ezzel együtt megnő a gumik igénybevétele is, amely a monacói helyszínre jellemző pályakarakterisztikából adódóan nagyjából 25%-os szintre tehető.

A Venturi-elv érvényesülésével azonban nemcsak a leszorító erőt sikerül ezzel a megoldással fokozni, hanem az első szárny alatt átáramló, és az autó alól kilépő légáramlatok sebességét is meg lehet növelni úgy, hogy ezzel egyértelműen javítani lehet az elemek aerodinamikai hatékonyságát.

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Monacói Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny

A kis leszorító erőt előállító aerodinamikai csomagot igénylő, a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve nevét viselő versenypályára egy teljesen...

Hűtőnyílás az orrkúpon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: F-csatornát idéző hűtőnyílás

A Mercedes GP alakulat által a Kanadai Nagydíjon alkalmazott fejlesztések között helyet kapott egy érdekes megoldás is, amelyet már az...

Első fékhűtés és féktárcsa (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Módosított első fékhűtés

Miután a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve versenypálya meglehetősen igénybe veszi a Formula-1-es autók fékrendszerét, a csapatok többsége megpróbált...

Close