Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.01. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,543
Oldalsó kocsiszekrény (McLaren Mercedes, Belga Nagydíj, 2011)

Az oldaldobozon kialakított extra nyílásokkal a motorburkolat alatt kialakuló magas hőmérsékletű levegő kivezetését segítik elő. © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren Mercedes által a Belga Nagydíjra felkészített MP4-26-os konstrukció erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a csapat mérnökgárdája kisebb módosítást végzett az autó oldalsó kocsiszekrényén. A hátsó kerékfelfüggesztő karok előtt a karosszéria-elem felületén a korábbi versenyeken egy cserélhető adapter-lemezt alkalmaztak, amelyet ezúttal egy három nyílásból álló kopoltyúzott részt tartalmazó egységgel váltottak ki.

A változtatás hatására a karosszéria alatt kialakuló magas hőmérsékletű levegő hatékonyabban ki tud áramolni. Ez a fajta megoldás nemcsak a V8-as motor, valamint a sebességváltó hűtésének hatékonyságát segíti elő, hanem a hátsó légterelő szárny, és a kerékfelfüggesztő karok mögött lévő rúdszárny irányába haladó magas hőmérsékletű levegőnek köszönhetően valamelyest nagyobb leszorító erőt lehet elérni az autó hátsó traktusát illetően, ami pedig segít a túlkormányozottság megelőzésében.

Arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy a versenyautó karosszériáján kialakítható hűtőnyílások száma, illetve kialakításuk módja a 2009-es évben bevezetett technikai szabályzat óta meglehetősen korlátozott. Továbbá, az autó burkolati elemein kialakított minden egyes nyílás kisebb, vagy nagyobb mértékben, de befolyásolja az autó aerodinamikai jellemzőit, amely egy nem megfelelő kivitel esetén akár jelentős negatív hatást is jelenthet. Éppen ezért az adott futamra történő felkészülések során a versenyautó kritikus elemeinek hűtésének biztosítása esetén ezt a szempontot is figyelembe kell vennie a szakembereknek.

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés

Az RB7-es konstrukció aerodinamikai fejlesztései mellett a Belga Nagydíjon a Red Bull Racing mérnökei kisebb módosításokkal próbálkoztak a hátsó fékrendszer...

Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2011)
Újra két előzési zóna lesz a következő versenyen

A Belga Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség határozott a soron következő, monzai versenyhétvégén használatos előzési zónával kapcsolatban. A kanadai...

Mugello versenypálya (2011.06.24)
Mugellóban lesz majd a szezon közbeni tesztelés

Az elmúlt hétvégén megrendezett Belga Nagydíj hétvégéjén döntés született a szezon közben végezhető tesztelésekkel kapcsolatban. Mint ismeretes, a Formula-1 jelenlegi...

Close