Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: Az első szárny új főprofilja | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: Az első szárny új főprofilja

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,395
Első légterelő szárny (Vodafone McLaren Mercedes, Indiai Nagydíj, 2011)

Módosított főprofillal rendelkező első légterelő szárnyat tesztelt a McLaren Indiában. © Vodafone McLaren Mercedes

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon első Indiai Nagydíját megelőzően a McLaren csapat technikai igazgatója már előzetesen említette, hogy a hétvégén egy új fejlesztésű első légterelő szárnyat is próbára fognak tenni.

Ennek megfelelően a wokingi bázisú alakulat a pénteki nyitónap első szabadedzésén pályára is vitte az új kialakítású aerodinamikai elemet, amely megjelenését tekintve tulajdonképpen egy hibrid változatnak is lehetne nevezni. A koreai és az azt megelőző futamokon a McLaren csapat egy olyan első légterelő szárnyat alkalmazott, amelynek főprofilja az „L” szárnyelem alatt egy felfelé ívelő keresztmetszet segítségével két különálló részre volt osztva. Ennek a műszaki megoldásnak a szerepét tulajdonképpen annak elhelyezkedése már sejteti is, hiszen az első kerekek előtti kialakításának köszönhetően az aerodinamikai szempontból meglehetősen rossz tulajdonságokkal rendelkező futóművek előtt igyekeztek ezzel tisztább légáramlatokat biztosítani.

A korábban alkalmazott változattal ellentétben viszont a McLaren istálló egy új szárnyat állított össze Indiára, hogy a számítógépes szimulációk mellett valós körülmények között is szerezzenek némi információt annak hatékonyságával kapcsolatban. Az új dizájn a szárny főprofilját illetően figyelhető meg, amely már nem tartalmazza a fentiekben említett keresztmetszetbeli osztópontot. A szárny belépő éle egybefüggő, konzisztens módon lett elkészítve, amely az előző változathoz képest egy jóval egyszerűbb áramlási képet tud eredményezni. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az egybefüggő, tagolás nélküli főprofil alkalmazásával egy nagyobb szárnyfelületet tudtak megalkotni.

A kétféle kialakítású szárny láttán talán felmerül egyesekben a kérdés: Miért lehet jobb az új első légterelő szárny? Nos, a fentiekben említett szélesebb főprofil mellett minden bizonnyal egyéb előnyök is felsorakoztathatóak az új dizájn mellett. A korábbi, két részre osztott főprofil feltételezhetően leginkább a nagyobb sebesség esetén keletkező légáramlatok révén fejtette ki leszorító erő növelő hatását, míg az új kivitel ennél szélesebb tartományban képes pozitív hatásfokkal működni.

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Indiai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
McLaren Mercedes MP4-26: Az első szárny új főprofilja, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Ferrari, Indiai Nagydíj, 2011)
Vajon mennyire flexibilis a Ferrari új első szárnya? (+Videó)

Aki figyelemmel kísérte az Indiai Nagydíj pénteki- és szombati szabadedzéseit, minden bizonnyal felfigyelt arra, hogy a Felipe Massa autójára szerelt...

Technikai követelmények (Indiai Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Indiai Nagydíj (2011)

A Formula-1-es vándorcirkusz 2011-es mezőnye a versenynaptár 17-dik állomásaként szereplő helyszínre, Indiába látogat. A Koreai Nagydíjat követő futam történelmi jelentőséggel...

Pirelli animáció (Indiai Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Indiai Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es világbajnoki szezon az első a Formula-1 számára, amikor Indiában mérheti össze erejét az autóversenyzés elit kategóriája. Az 5.1km-es...

Close