Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  McLaren Mercedes MP4-26: A hátsó szárny módosított légterelő lapjai | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

McLaren Mercedes MP4-26: A hátsó szárny módosított légterelő lapjai

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,524
Hátsó légterelő szárny (McLaren Mercedes, Német Nagydíj, 2011)

A versenyautó hátsó részére ható leszorító erő fokozása és a jobb menetstabilitás érdekében új véglezáró elemeket kapott az MP4-26-os hátsó szárnya. © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren alakulat mérnökei az MP4-26-os konstrukció diffúzorán, valamint a hátsó fékek hűtésére szolgáló légterelő idomokon elvégzett módosítások mellett változtattak a hátsó légterelő szárny véglezáró lemezein is. A wokingi gárda az idei évben már használta a véglezáró lemezek alsó meghosszabbításában, a diffúzor mögött kialakított függőleges elhelyezésű légterelő lemezeket, amelyek a nürburgringi futamra a fentiekben említett változtatások mellett kissé átalakultak.

A hátsó szárny nem kívánt rezonanciájának, és ebből eredően az érintett elem aerodinamikai jellemzőinek, valamint az autó menetstabilitásának romlását megelőzvén továbbra is alkalmazták a szárnyat és a diffúzor felső síkját összekötő elemeket. Ezen kiegészítők használatának további előnyeként említhető, hogy az oldalirányból jelentkező terheléseknek is jobban ellenáll az MP4-26-os autó hátsó felépítménye, amely ezáltal nagyobb merevséggel rendelkezik.

A véglezáró lemezeken kialakított, korábban 4-4db függőleges irányú, szénszálas anyagból készített légterelő lemezek helyett ezúttal 3-3db, nagyobb felülettel rendelkező ívelt profilok kerültek fel a szárny lezáró elemeire. A diffúzor alól kilépő légáramlatok örvénylésének csökkentése érdekében kialakított szárny-rész hozzávetőlegesen 30cm-rel hosszabbítja meg aerodinamikai szempontból a diffúzor oldalsó légkamráját. Az irányítottabb légáramlatok, valamint a profilok közötti keskeny réseken felgyorsuló légáramlatok révén javul a diffúzor aerodinamikai hatékonysága, amely egyúttal növeli az általa előállított leszorító erőt is.

 

(Technikai fejlesztés – Vodafone McLaren Mercedes – Német Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
McLaren Mercedes MP4-26: A hátsó szárny módosított légterelő lapjai, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogó (Toro Rosso, Német Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogórendszer

A 2010-es szezonban megfigyelt tendenciának megfelelően a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások következtében a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van...

Gumimelegítő paplanok (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011)
A gumimelegítő

Akárhogyan is alakul az adott verseny, a melegen tartott Pirelli gumiabroncsok minden esetben készenlétben állnak a csapatok garázsában, hogy a...

Előzési zóna (Magyar Nagydíj, 2011)
Az FIA meghatározta a Hungaroring előzési zónáját

A hétvégén megrendezésre kerülő, immáron 26-dik Magyar Nagydíjjal kapcsolatosan a Nemzetközi Automobil Szövetség kijelölte a DRS használatára szánt előzési zónát....

Close