Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Matt Morris: Megbízható a Sauber C31-es konstrukciója | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Matt Morris: Megbízható a Sauber C31-es konstrukciója

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,974
Az autó felkészítése (Sauber F1 Team, Barcelona teszt, 2012.03.01)

A szezon előtti hivatalos teszteken mutatott teljesítményük alapján a Sauber alakulat egyértelmű technikai fejlődésen ment keresztül. © Sauber F1 Team

A Sauber alakulat számára kiválóan végződött a 2012-es szezon előtt megrendezett első barcelonai tesztsorozat. A Spanyolországban lebonyolított felkészülés során a hinwilli alakulat az idei évre tervezett C31-es konstrukcióval lépett pályára, és a negyedik, egyben záró napon Kamui Kobayashi révén a tesztsorozat legjobb köridejét sikerült kiautózniuk.

A csapat nem titkolt szándéka az, hogy a soron következő szezonban tovább erősítsék pozíciójukat a mezőnyben. Hogy ehhez milyen technikai lépéseket tesz, illetve tett már meg a Sauber, az alakulat vezető tervezője, Matt Morris nyújt némi betekintést.

 

Hogyan jellemezné az autóval eddig elért eredményeket?
„Egy igazán jól felépített programot sikerült összeállítanunk, amelynek segítségével az autó minden egyes új elemét ki tudtuk értékelni. Számos aerodinamikai vizsgálatot végeztünk el, mindamellett, hogy sokat dolgoztunk az autó mechanikai beállításain is. A teljességhez azonban az is hozzátartozik, hogy volt néhány apróbb megoldandó problémánk is, de ezek nem okoztak komolyabb fejtörést. Megbízhatósági szempontból is jól vizsgázott a teljes konstrukció, amely azt hiszem jó alapul szolgál a jövőbeli munkákhoz.”

 

A tavalyi szezonban az időmérők során több ízben gondot jelentett a Sauber C30-as esetében a gumiabroncsok megfelelő hőmérsékletre történő melegítése. Mi volt a helyzet ezzel kapcsolatban a teszt alkalmával?
„Barcelonában a pálya aszfaltjának hőmérséklete kissé alacsonyabb volt, éppen ezért nem volt gond a gumiabroncsok felmelegedésével kapcsolatban. Ez pedig abszolút pozitívumnak könyvelhető el.

Az elmúlt évben használt gumik sok változáson mentek keresztül, ami miatt alaposan meg kell értenünk, és meg kell ismernünk annak minden egyes jellemzőjét. Ehhez pedig egyértelműen nagy segítség volt a barcelonai és a jerezi tesztek alatt megtett körök, ahol a gumiabroncsok teljesítményével kapcsolatban minden rendben volt.”

 

A megnövelt tapadással fokozódtak a gumik kopási tulajdonságai?
„Nem hinném. Jelenleg teljes mértékben elégedettek vagyunk a gumiabroncsok kopási jellemzőivel.”

 

Mit gondol, sikerül javítani az időmérőn elérhető teljesítményen, és sikerül azt megfelelően átültetni a versenyre is?”
„Ez az egyik alapvető célunk, és úgy hisszük, hogy a technikai változtatásoknak köszönhetően sikerült javítani az autó egyensúlyi jellemzőin. Természetesen nehéz lenne most erről pontosabban nyilatkozni, hiszen meg kell várnunk ehhez az első versenyt. A barcelonai körülmények azonban teljesen megfelelőek voltak, hiszen az időjárási viszonyok hasonlóak az európai helyszínekhez, ami alapvetően megkönnyítette a dolgunkat a gumiabroncsok próbatételét illetően. Mindamellett, hogy az autónk vezethetősége és menetjellemzői is jónak bizonyultak, természetesen még nagyon sok részletet meg kell ismernünk a C31-el és a gumikkal kapcsolatban, de abszolút magabiztosan várjuk a folytatást.”

 

Mit tudna mondani az autó egyensúlyi jellemzőivel és annak kezelhetőségével kapcsolatban?”
„Az autó igazán jó egyensúlyi jellemzőkkel rendelkezik, amellyel alapjaiban véve mindkét versenyzőnk elégedett. Természetesen mindig van olyan terület, amelyet tovább kell és lehet fejleszteni, de jelenleg nincs jelentős technikai gondunk. Másfelől az autó pontosan az előzetes elvárásaink szerint teljesít, mind az aerodinamika, mind pedig a mechanikai beállítások terén. Ez pedig azt jelenti, hogy a szimulációk és a szélcsatornában elvégzett vizsgálatok során szerzett adatokat megfelelően sikerült alkalmaznunk. A legfontosabb számunkra jelenleg az, hogy pontosan megértsük az autónk működését, és azt követően ott változtassunk, ahol igazán szükséges.”

 

Mit gondol, mennyire van már készen a melbourne-i versenyre szánt aerodinamikai csomag?
„A jerezi teszteket követően ki kellett értékelnünk az eredményeket, és döntenünk kellett a továbbiakkal kapcsolatban. Ennek megfelelően leginkább az autó hátsó területeit kell még tovább boncolgatnunk, és meghatározni azt a fajta irányvonalat, amely az első néhány futamhoz szükséges lesz. A második barcelonai tesztre már vinni fogunk magunkkal olyan elemeket, amelyeket a melbourne-i futamon használni szándékozunk. Az autó 75%-át illetően alapjaiban véve minden megfelelő kontrol alatt áll, míg a maradék kisebb hányaddal kapcsolatban meg kell tennünk a szükséges lépéseket a javulás érdekében. Elégedettek vagyunk a barcelonai teszteken tapasztalt teljesítményünkkel, annál is inkább, mert ez a pálya teljesen különbözik a jerezi helyszíntől.”

 

Az elmúlt időszakban többször felmerült a különböző kipufogórendszerek szabályosságának kérdése, és a motorvezérlést érintő előírások tisztázása is. Elégedett a jelenlegi szabályokkal, és miként hatott mindez a csapatra?
„Igen. Számunkra teljesen egyértelműek az előírások, és az FIA szakembereivel szoros kapcsolatban álltunk az elmúlt hetek során. Azt mondhatom, hogy a szövetség teljes mértékben elégedett azzal, amit csináltunk, és a csapat pedig teljes mértékben megérti és alkalmazza azt, amit az FIA elvár tőlünk. Az elmúlt néhány hétben a szabályok tisztázása érdekében lépésekre került sor, amelyekkel teljes egészében egyet tudunk érteni. Ennek megfelelően pedig kisebb változtatásokat kell eszközölnünk az utolsó tesztet és a melbourne-i versenyre történő felkészülésünket illetően.”

„Az FIA a motorvezérléssel kapcsolatban is adott ki közleményt, ami egyértelműen meghatározza a motorgyártók szakemberei számára is követendő irányvonalat. A szabálymódosításnak köszönhetően sikerült letisztázni minden egyes részletet, és ennek köszönhetően ha valaki mégis találna valamiféle kibúvót, az FIA azonnal el tudja dönteni, hogy az kívül esik-e a technikai direktívákon.”

 

A legutóbbi barcelonai teszten a Ferrarinak volt némi gondja az erőátviteli rendszerrel kapcsolatban. Számít valamiféle problémára a 2012-es Ferrari sebességváltójának használatát illetően?
„Nem. Teljesen elégedettek vagyunk a rendszerrel. Jerezben volt ugyan egy kis gondunk a szűrőrendszerrel, ami néhány órára akadályozott minket, de jelentősebb technikai problémánk nem volt. A jelenlegi erőátviteli rendszerünkkel kapcsolatban nincs megbízhatósági gondunk.”

 

Néhány hete a csapat technikai igazgatója, James Key elhagyta az alakulatot, és egy új szervezeti felépítés szerint dolgoznak. Hogyan működik mindez?
„Minden egyes nap más és más megoldandó feladatok elé állít bennünket, amelyeket meg kell oldani, és összességében véve mindez kiválóan működik. Semmiféle problémát nem jelent ez számunkra.”

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Romain Grosjean (Lotus F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)
A Lotus áttervezte az E20 hibás elemeit

Az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozat nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult a Lotus F1 Team számára. A február...

Kipufogórendszer (Caterham F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)
További szigorítások az ECU-val kapcsolatban

Az elmúlt héten megrendezett előszezoni, barcelonai tesztsorozatot követően a Nemzetközi Automobil Szövetség további módosítások elvégzését látja szükségesnek a Formula-1 technikai...

Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)
Teljesítette az FIA töréstesztjeit a HRT 2012-es autója

Úgy tűnik, hogy a Hispania Racing Team részéről is kezdenek végre jól alakulni a dolgok. A hónap elején még arról...

Close