Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Massa új karosszériát kap Malajziára | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Massa új karosszériát kap Malajziára

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,010
Felipe Massa (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2012)

A 2012-es szezon második versenyhétvégéjén módosított kasztnival ellátott autóval léphet pályára a Ferrari brazil pilótája. © Scuderia Marlboro Ferrari

A Formula-1 legpatinásabb alakulata, a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint indult a 2012-es szezon. A tavalyi évben alkalmazott modellhez képest sok-sok technikai újítást tartalmazó F2012-es négykerekű már a szezon előtti teszteken sem igazán remekelt, és ez a sajnálatos teljesítményszint rányomta bélyegét a csapat elmúlt héten megrendezett szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon elért eredményére is.

Mindamellett, hogy a maranellóiak a mezőny többi résztvevőjéhez hasonlóan kötelező módosítást végeztek a kipufogórendszeren és az orrkúpon is, egy igencsak merész fogással nemcsak a hátsó-, de az első kerékfelfüggesztés esetében is átálltak vonórudas rendszerre, amelyek közül az utóbbi már több éve nem volt pályán a Formula-1-ben. A jelenlegi információk szerint azonban leginkább aerodinamikai hiányosságokkal és az F2012-es fékezés alatti instabil viselkedésével küszködik az olasz csapat.

A Ferrari által legutóbb kiadott információk szerint teljes egészében sikerült beazonosítaniuk a problémák fő forrását, és így célirányosan nekikezdtek ezek megoldásának. Minden bizonnyal sokan bíznak abban, hogy az olaszok részéről nemcsak egy úgynevezett PR-kijelentés volt mindez, hiszen a Ferrari jelenlegi formája azt mutatja, hogy nemcsak a futamgyőzelmek elérése tűnik elérhetetlennek, de még a pontszerző helyek megszerzése is komoly erőfeszítésbe telik számukra.

A melbourne-i versenyhétvégét követően az igencsak rövid egy hetes szünet ellenére is a Ferrari mérnökeinek ki kellett találni valamit, amellyel segíteni tudják versenyzőiket a jobb teljesítmény érdekében. Ennek megfelelően a már oly sok kritikát kapott Felipe Massa egy új karosszériával ellátott F2012B volánja mögött léphet majd pályára Sepangban, amitől a csapat egyértelmű javulást remél. A Ferrari vezetősége úgy döntött, hogy az eddig használt 293-as számú karosszéria helyett a szezon második felére szánt 294-es verziót fogja bevetni a Maláj Nagydíjon, hogy véget vessenek az autó Albert Parkban tapasztalt problémáinak.

Mindamellett, hogy a Ferrari igyekszik megoldani a már ismert hiányosságokat, nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy minden egyes módosításnak kellő összhangban kell lennie. Adott esetben a karosszéria szerkezeti merevségének fokozása előnyként jelentkezhet az autó aerodinamikai karakterisztikájára vonatkozóan is, de vajon egy ilyen, módosított konstrukció hogyan viselkedik az áttervezett, és még nem igazán kiforrott első felfüggesztési rendszerrel. Természetesen az előzetesen felmerülő kérdések sora még ezzel nem ért véget, és minden bizonnyal a Ferrari szakemberei számára is kulcsfontosságú lesz a soron következő hétvégén megrendezésre kerülő malajziai futam, ahol vélhetően választ kapnak a még jelenleg megválaszolatlan kérdéseikre.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Maláj Nagydíj, 2012)
Ismét a célegyenesben lehet használni a DRS-t Sepangban

A Nemzetközi Automobil Szövetség kijelölte a DRS használatára szánt szakaszt a 2012-es idény második nagydíjára vonatkozóan. Ennek megfelelően a pilóták...

A W03 hátsó szekciója (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Mercedes W03: A kipufogó és a diffúzor összhangja

A 2012-es szezonkezdet technikai szempontból ezúttal a Mercedes alakulat W03-as autója körüli részletektől volt hangos. A német alakulat új konstrukcióját...

Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Sauber Ferrari C31: Módosított első légterelő szárny

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Sauber C31-es konstrukciója az év elején bemutatott autón látott első szárnyhoz hasonló kivitelű légterelő elemet...

Close