Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Luca Marmorini: A KERS olyan, mint 2009-ben volt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Luca Marmorini: A KERS olyan, mint 2009-ben volt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,659
Luca Marmorini (Ferrari, 2011.01.28)

A Ferrari szakembere pozitív előrelépéseket vár a KERS visszatérésével és az új technikai szabályok révén bevezetett, menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak együttesétől. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Formula-1-es mezőny egyik legnagyobb múlttal rendelkező csapatának, a Ferrari motor- és elektronikai részlegének vezetője, Luca Marmorini a 2011-es évre tervezett Ferrari F150-es konstrukcióval kapcsolatban adott interjút az új konstrukció bemutatója során. Az olasz szakember beszélt többek között az F1-be ismét visszatérő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerről, illetve annak hatásáról a versenyautó egészére vonatkozóan.

 

Milyen jellegű változtatásokra volt lehetőség a motorokkal kapcsolatban az előttünk álló 2011-es szezont megelőzően?

Mivel a motorok fejlesztése egy korábbi szabályozás értelmében be lett fagyasztva, azok teljesítményét érintően nem lehetett semmiféle változtatást végeznünk. Ennek ellenére azonban próbáltunk előrelépéseket tenni a megbízhatóság és a költséghatékonyság tekintetében. A fejlesztési munkák során előtérbe helyeztük a tavalyi szezonban számunkra oly sok problémát okozott pneumatikus rendszerünket is, amivel kapcsolatban szintén előrelépést sikerült elkönyvelnünk. A KERS idei ismételt bevezetése miatt a motor előtt lévő elrendezésen is kellett változtatnunk, és az új rendszer alkalmazása miatt teljesen új főtengelyt, valamint hűtő- és olajrendszert kellett kifejlesztenünk.

 

Minden bizonnyal még él az emlékeiben a 2009-ben bevezetett KERS. Jelentenek-e az akkor szerzett tapasztalatok most némi előnyt a Ferrari számára?

Az előttünk álló idényben pontosan ugyan olyan rendszert kell alkalmazni, amelynek a specifikációja a két évvel ezelőtti változattal teljesen azonos. Ez tehát azt jelenti, hogy az általa elérhető teljesítmény-többlet mértéke sem változik, vagyis az idén alkalmazott változat nagymértékben azonos a 2009-es verzióval. Változtatást a hatékonyság növelése és a méret-, valamint a súly csökkentésének érdekében végeztünk csupán. Igyekeztünk olyan KERS-t előállítani, amely a viszonylag kis költségráfordításnak köszönhetően a kisebb csapatok számára is elérhető legyen.

 

Az, hogy a partnercsapatok is használhatják a Ferrari által készített KERS-t, jelent-e valamilyen előnyt az istálló számára?

Azt hiszem teljesen egyértelmű, ha egy rendszert minél többen használnak, minél többen tesztelnek annak versenyben történő alkalmazása előtt, az abszolút pozitívnak mondható a Ferrari  szemszögéből. Mivel amúgy sincs túlzottan sok lehetőség a tesztelésekre, éppen ezért kifejezetten hasznos a partnercsapatokkal való együttműködés, hiszen így sokkal jobban le tudjuk mérni a KERS hatékonyságát és annak megbízhatóságát.

 

Milyen módon készül a csapat az új szezonra?

A csapatunk felkészülése minden egyes idényben a munkáról szól. A szezont megelőző tesztelések során a hosszabb etapokra szoktuk fektetni a hangsúlyt. Jelen esetben ez még nagyobb szerepet kap, hiszen a KERS bevezetése miatt végzett motor-, és váltófejlesztések révén mindezek megbízhatóságát igencsak le kell mérnünk. Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy már a szezonnyitó versenyen is jól szerepeljünk.

 

Hogyan alakul az új autó üzemanyag-fogyasztása?

Az összteljesítmény szempontjából rendkívül fontos az üzemanyag-fogyasztás minél optimálisabb szinten való tartása. Az idei évben visszatérő KERS-et az üzemanyagtartállyal szorosan építettük be az autóba, éppen ezért, hogy elkerüljük a hosszabb- és szélesebb konstrukció megépítésével járó problémákat, nagyon fontos az üzemanyag-felhasználás optimalizálása. Tagadhatatlan, hogy a Shell-lel az elmúlt években végzett közös munkánk óriási előnyt jelenthet majd.

 

Mi a véleménye azzal kapcsolatban, hogy a KERS és az idén bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárny valóban meg fogja könnyíteni az előzéseket?

Az elmúlt időszakban elvégzett szimulációs gyakorlatok által szolgált eredmények azt mutatják, hogy az előttünk álló szezonban a bevezetett változtatásoknak köszönhetően könnyebb lesz majd előzni. Azt már 2009-ben is láthattuk, hogy a KERS bizonyos helyzetekben valódi előnyt jelentett. Az előzetes tesztek azt is igazolták, hogy a KERS általi extra lóerők a menetközben állítható hátsó légterelő szárnnyal nyerhető kisebb aerodinamikai leszorító erővel kiegészülve komoly előnyt jelenthet, különösen úgy, hogy az elől haladó autó mindezt nem alkalmazhatja.

 

Záró kérdésként kérem engedje meg a következőt: kötelezően elérhető célnak tekinti a győzelmet 2011-ben?

Határozottan igen. Kötelezőnek érzem mindannyiunk számára, hiszen ez a legnagyobb álmunk is egyben.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Montezemolo változásokat akar a szabályokban

A Ferrari elnöki posztjában helyet foglaló Luca di Montezemolo már a tavalyi évben is kifejtette nemtetszését a 2013-tól életbe lépő...

Paddy Lowe (McLaren Mercedes, Török Nagydíj, 2010.05.30)
Új technikai vezetőt kapott a McLaren

A soron következő világbajnoki idény kezdete előtt a McLaren-Mercedes alakulat technikai részlegénél bekövetkezett szervezeti változásról számoltak be. A csapat elmondása...

Adrian Newey (Red Bull Racing, 2010.11.16)
Newey aggódik a hátsó szárnyak miatt

A 2011-es évre vonatkozóan számos ponton módosítottak a Formula-1 technikai szabályzatán, így többek között olyan újdonsággal kell megbarátkoznia a csapatoknak,...

Close