Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault T128: Kételemű első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault T128: Kételemű első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,515
Első légterelő szárny (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2011)

Az idei szezonban korábban használt kivitellel ellentétben kételemű első szárnyra váltott Belgiumban a Lotus csapata. © Team Lotus

A Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett Belga Nagydíjra a Team Lotus istálló egy új kialakítású első légterelő szárnnyal próbálkozott. A szezon eddigi nagydíjain használt háromelemű szárnnyal ellentétben ezúttal a jobb aerodinamikai hatékonyság érdekében egy kételemű konfigurációt állítottak össze.

A szárny főprofiljának és a két véglezáró lemeznek, valamint a hozzájuk csatlakozó felső, kiegészítő légterelő lapoknak a kivitele alapjában véve nem módosult. A bejegyzéshez mellékelt fotót szemlélve látható, hogy a főprofil mögött helyet foglaló hátsó szárnylemez egy jóval markánsabb méretet kapott. A nagy felülettel rendelkező légterelő lap további érdekessége, hogy annak középső szakasza és a szárny főprofilja között viszonylag kis távolság beállítását alkalmaztak. Ennek a jelentősége nem más, mint az, hogy a kisméretű résen áthaladó, elölről érkező légáramlatok sebessége a nyíláson keresztüljutva felgyorsulnak, amely egyúttal növeli az aerodinamikai leszorító erőt.

Az előzőleg említett hátsó szárnyelem középső, mélyebb szakaszát az első kerék előtt alakították ki, amellyel megfelelő mértékű leszorító erőt kívántak biztosítani a T128-as első tengelyére. Az új kiegészítő elem kialakítását tekintve elmondható továbbá, hogy a véglezáró lemeznél lévő csatlakozási ponton annak keresztmetszete követi a főprofil nagyjából 50mm-es magasságra ívelő végeit, míg az orrkúphoz közeli részén egy törésvonal mentén hozzávetőlegesen a véglezáró lemeznél kialakított magasságra ível a légterelő idom.

A fentiekben ismertetett fejlesztésekkel a T128-as konstrukció kanyarstabilitásának fokozása mellett, a kanyarokban az alulkormányozottság kialakulását igyekeztek elkerülni a Team Lotus mérnökei.

 

(Technikai fejlesztés – Team Lotus – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Lotus Renault T128: Kételemű első légterelő szárny, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Belga Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Új légterelő idom az első szárnyon

A Mercedes alakulat a belgiumi futamra kisebb módosítást végzett a W02-es első légterelő szárnyával kapcsolatban. A változtatás eredményeképpen a felső...

Orrkúp (Toro Rosso, Belga Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Magasabb építésű orrkúp

A Toro Rosso alakulat a Belga Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy módosított orrkúppal jelent meg a Spa-Francorchamps versenypályán. Az...

Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Ferrari 2012-re tervezi a V6-os első próbatételét

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzata értelmében a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett...

Close