Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault GP R31: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.12. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,519
Hátsó kerékfelfüggesztés (Lotus Renault GP, Angol Nagydíj, 2011)

A silverstone-i pályára összeállított aerodinamikai csomag mellett néhány kisebb mechanikai változtatás is történt az R31-as autók esetében. © Lotus Renault GP

A Ferrari alakulathoz hasonlóan a Lotus Renault GP csapat mérnökei is módosítottak az R31-es konstrukció hátsó kerékfelfüggesztésén. A lassú- és a gyors kanyarok alkotta silverstone-i vonalvezetésen való gyors irányváltoztatások miatt a versenyautónak nemcsak jó aerodinamikai-, hanem megfelelő mechanikai tapadással is rendelkeznie kell.

A felfüggesztési rendszer felső lengőkarjának csatlakozási pontját illetően történtek változtatások. Az új kialakítású csonkállványnak köszönhetően a lengőkar illesztésére rendszeresített, titánból készített inzert magasabb ponton csatlakozik a hátsó kerékagyhoz.

A hátsó kerékagyban alkalmazott függőleges beépítésű csonkállvány kialakításától adódóan összesen három csatlakozási ponton fogadja a kerékfelfüggesztés lengőkarjait: a felső háromszög alakú keresztlengőkar egy kengyelzáró csapszeggel kiegészített csuklós mechanizmuson keresztül van kapcsolatban a szóban forgó függőleges közlőelem felső pontjával, míg a többi rudazat, mint például az alsó háromszög alakú keresztlengőkar egy további csuklós mechanizmussal van rögzítve a csonkállvány alsó pontjához. A hátsó kerékagyban helyet foglaló féknyerget pedig a csonkállvány két pontján rögzítik, és a keréktengely (kerékagy) pedig két nagyobb átmérőjű csapágyon fordul el a közlőelem által meghatározott tengelyvonal mentén.

Az R31-es autón elvégzett módosítással a menetstabilitásának javítása és annak mechanikai tapadásának finomítása volt a legfőbb cél. A versenyautó kerékfelfüggesztésének beállításával befolyásolható az autó aerodinamikai jellemzője mellett az autó hasmagassága, amely nemcsak a légterelő szárnyak aerodinamikai hatékonyságát, de a padlólemez alatt elhaladó légáramlatok által keltett szívóhatás nagyságát is érinti. A felfüggesztés módosításával elért további előnyként említhető, hogy a magasabb rögzítési pontnak köszönhetően alacsonyabbra került a forgásközéppont mellett egyszerűbbé vált a szükséges kerékdőlés beállítása is.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Angol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Diffúzor (Mercedes GP Petronas F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Hőálló bevonattal ellátott diffúzor (+Videó)

Ahogyan arról egy korábbi bejegyzésben már olvasni lehetett, a Mercedes GP alakulat egy hosszabb kialakítású kipufogórendszerrel látta el az Angol...

Kipufogó (Mercedes GP Petronas F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a 2010-es évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók...

Fordítólemez (Red Bull Racing, Angol Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított fordítólemezek

A kanyargós vonalvezetésű silverstone-i versenypályán a gyors és a lassú kanyarok kombinációi miatt rendkívül fontos az autók jó menetstabilitása. A...

Close