Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault GP R31: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Módosított első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,238
Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Maláj Nagydíj, 2011)

Az első légterelő szárny tartókonzoljai mellett változott a lépcsős szárny elemeinek kialakítása is. © Lotus Renault GP

A malajziai versenynek otthont adó sepangi pálya vonalvezetéséből eredő gyors irányváltoztatások, a kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, valamint a gyorsabb kanyarokban az autó alulkormányozottságának elkerülése érdekében a Lotus Renault GP mérnökei módosítottak az R31-es konstrukció első légterelő szárnyán.

A két jelentősebb változtatás egyike a vízszintes főprofil középső, semleges szakaszához csatlakozó tartóprofilokat érintette, amelyek kissé szűkebb kialakítást kaptak, melynek köszönhetően direktebb légáramlást lehet biztosítani a padlólemez és az oldalsó kocsiszekrény elülső részén lévő hűtőnyílások irányába. Mindamellett, hogy ezáltal növelni lehetett a versenyautó elülső részének menetstabilitását, az orrkúp alatt lévő, előrenyúló padlólemez aerodinamikai hatékonysága is megnőtt.

A fentiek mellett változott a lépcsős szárny konfigurációja is. A légterelő lemezek kialakításával a közöttük lévő légkamrák segítségével felgyorsulnak az elölről érkező légáramlatok, amely fokozza a szárnyon keletkező leszorító erő nagyságát, valamint megfelelő áramlást biztosít az első kerekek körül is. A Pirelli abroncsok tekintetében természetesen meg kellett találni a megfelelő egyensúlyt, hiszen a kismértékű leszorító erő hatására az autó könnyedén alulkormányozottá válhat, míg a túlságosan nagymértékű aerodinamikai terhelés hatására megnő ugyan a tapadás, de ezzel együtt megnő a gumik terhelése is, amely a malajziai helyszínre jellemző magas hőmérséklet és a pálya vonalvezetéséből adódóan már önmagában véve is nagyjából 60%-os szintre tehető.

A módosításokkal a versenyautó elülső részének menetstabilitását igyekeztek javítani, hiszen a sepangi pályán a kanyarkombinációk kialakításából adódóan gyors irányváltoztatásokat kell a pilótáknak végrehajtani, és eközben az autó alulkormányozottságából adódóan az elérhető kanyarsebesség is jelentősen le tud csökkenni.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Maláj Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Valencia teszt, 2011.02.01)
A kísérleti gumik háttérbe szorultak Malajziában

A Maláj Nagydíj pénteki szabadedzései során a Pirelli két-két kemény keverékű gumigarnitúrát biztosított a csapatok számára, hogy a tesztek eredménye...

Verseny előzetes (Maláj Nagydíj, 2011)
Verseny előzetes: Maláj Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon második állomásaként szereplő Maláj Nagydíj helyszínéül szolgáló Sepang International Circuit versenypálya vonalvezetése mellett a magas...

Pálya animáció (Maláj Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Maláj Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es szezon második állomásának otthont adó Maláj Nagydíj komoly kihívásokat tartogat a pilóták és a technika számára egyaránt. A...

Close