Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.31. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,668
Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Magyar Nagydíj, 2011)

A Renault R31-es autójának komplex kialakítású első légterelő szárnya aerodinamikailag egy 5 tagú légterelővel egyezik meg. © Lotus Renault GP

A 26-dik Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring versenypálya vonalvezetésére jellemző szűk és technikás kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, valamint a kissé nagyobb tempóval teljesíthető, valamint az elnyújtott kanyarokban az autó alulkormányozottságának elkerülése érdekében a Lotus Renault GP mérnökei változtattak az R31-es konstrukció első légterelő szárnyán.

A két lényegesebb módosítás említhető meg a Renault első légterelő szárnyával kapcsolatban. Ezek közül az egyik a szárny főprofilját, a másik pedig a főprofil mögött található első légterelő lapot érinti.

Az R31-es konstrukció első szárnyának főprofilját alaposabban szemügyre véve észrevehető egy kis hasonlóság a Mercedes MGP W02-es és a Williams Cosworth FW33-as autókon alkalmazott megoldásokhoz viszonyítva. A főprofil mögött lévő dupla légterelő lapok alatt a főprofilon egy-egy vízszintes kivágást alakítottak ki, amelynek következtében a szárny aerodinamikai szempontból úgy viselkedik, mintha azt két különálló profilból állították volna össze. A nyílások nagyjából az első kerék és az orrkúp közötti szakaszon került kialakításra. A kivágás pozíciójának ott van igazán jelentősége, hogy a kerék előtti terület nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására, viszont ezzel a megoldással a szűk résen áthaladó légáramlatok az autó padlólemeze alá jutva további stabilitást adnak a versenyautónak.

A nyílás előtti területet kissé mélyebbre alakították ki – bár nem olyan mértékben, mint a fentiekben említett Mercedes autók esetében -, aminek következtében az érintett terület kisebb szöget zár be a pálya felületével. Ennek hatására az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejt ki, miután a nyílás keskeny méretének hatására az ott áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, fokozva ezzel a szárny aerodinamikai hatékonyságát.

A Williams és a Mercedes által használt műszaki megoldáshoz képest a Renault gárdája által bevetett újítás a főprofil mögött lévő légterelő lap kialakításának módjában is eltér, amelynek az autó orrkúpja felöli végződése tulajdonképpen egy hasítékhoz hasonlítható nyílást is kapott. Ennek a szerepe megegyezik a főprofil esetében alkalmazott megoldással, ami voltaképpen aerodinamikailag ezt a tagot is két részre osztja. Ezen módosítások következtében pedig bármennyire is túlzónak tűnhet a kijelentés, a Renault mérnökcsapata egy 5 tagú első légterelő szárnyat hozott létre, amely tökéletesen igazodik a technikai szabályzatban meghatározott, a főprofil mögött használható légterelő elemek megengedett számához.

A konstrukció kialakításának köszönhetően az első légterelő szárny felett és alatt elhaladó légáramlatok nyomáskülönbségéből eredően – a szárny feletti légáramlatok aerodinamikai nyomása nagyobb – az első tengelyre ható nyomásnak köszönhetően csökkenteni lehet az autó alulkormányozottságának kialakulását, amely a kanyarokban elérhető sebesség szempontjából rendkívül előnyös.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Légterelők a hátsó kereknél (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Extra légterelők a hátsó kerekek mellett

A Williams, a Ferrari és a Sauber versenyautóin használt megoldást idézi a Red Bull Racing RB7-es konstrukcióin a hátsó fékek...

Formula1Tech Blog ajánló (Speed Limit TV és Formula1Tech Blog)
Internet TV a Formula1Tech Blog-gal

A Formula1Tech Blog-gal kapcsolatban egy újabb változásról szeretnélek Benneteket informálni. Bizonyára észrevettétek már, hogy az elmúlt hónapokban felkerült a blogra...

Hátsó légterelő szárny (McLaren Mercedes, Magyar Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított DRS mechanizmus

A McLaren csapat mérnökei a korábbi nagydíjak szabadedzései során már próbálkoztak az MP4-26-os konstrukció DRS mechanizmusának módosításával, de versenykörülmények között...

Close