Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,423
Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Brazil Nagydíj, 2011)

A Lotus Renault GP R31 Brazil Nagydíj hétvégéjén pályára vitt első légterelő szárnya a Red Bull Racing által alkalmazott megoldás mintájára született meg. © Lotus Renault GP

A Renault alakulat mérnökei által továbbfejlesztett, a Brazil Nagydíj hétvégéjén pályára vitt első légterelő szárny már Abu Dhabiban is felkerült az R31-es konstrukcióra. A francia alakulat szakemberei által tervezett aerodinamikai elem kialakításában nagy szerepet kapott a Red Bull Racing által használt megoldás, amely megfelelő mértékű flexibilitásának köszönhetően tökéletes leszorító erőt képes előállítani.

Az arany-fekete színnel rendelkező négykerekű első légterelő szárnyának főprofilja, és a mögötte lévő két légterelő elem kialakítása módosult. Az alsó elem orrkúphoz közeli része enyhén lefelé ível, amely végül a főprofil középső, 500mm hosszú semleges szakaszához csatlakozik. A korábbi verziókon ez a kiegészítő elem a felső profilhoz hasonlóan nagyjából vízszintes vonalvezetést kapott, melynek köszönhetően a felső két elem között mindvégig egy kisebb légrés volt biztosítva, fokozva ezzel az általuk előállítható leszorító erő nagyságát. Az új kialakításnak köszönhetően a főprofil mindkét végén a lépcsős szárnyelemek teljes hosszában egy-egy keskeny nyílás jött létre. Ennek méretéből adódóan a nyíláson áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, és a megváltozott aerodinamikai jellemzők miatt megnő a leszorító erő nagysága, amely a kanyarokban további stabilitást biztosít a versenyautó számára.

A Renault alakulat az idei évben több technikai újítással is próbálkozott, mint például az R31-es előrevezetett kipufogórendszere. Ez utóbbival kapcsolatban azonban nem igazán értek el kimagasló eredményeket, viszont a franciák voltak azok a tavalyi szezonban, akik elsőként próbálkoztak a brazíliai hétvégén is használt komplex első légterelő szárnyhoz hasonló megoldással. Az egymástól jól elkülönülő hátsó két lemez segítségével a szárny alatti területen elhaladó légáramlatok kisebb nyomást fejtenek ki, amely az így kialakult, az aerodinamikai leszorító erő előállításában fontos szerepet játszó szárnyfelület növelését is eredményezte.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Brazil Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Team Lotus, Brazil Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított DRS mechanizmus

A Team Lotus csapat mérnökei által a szezonzáró Brazil Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy jelentős változtatás próbatételére is sor...

Orrkúpok (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
A McLaren aerodinamikai szakembere a Team Lotushoz igazolt

A 2012-es évben új névvel, Caterham F1 Team-ként szereplő alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy technikai szintjük minél hatékonyabb fejlesztésének érdekében...

Robert Kubica (Renault, Brazil Nagydíj, 2010)
Módosítani kell az interlagosi versenypályán

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon utolsó állomása, a Brazil Nagydíj előtt néhány nappal nyilvánosságra jutott, hogy a dél-amerikai futamnak otthont...

Close