Warning: Use of undefined constant is_single - assumed 'is_single' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/wp-content/plugins/facebook-like-button/inc/fun.inc.php on line 62

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Hajlított hátsó légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2 900
Hátsó légterelő szárny (Lotus Renault GP, Kanadai Nagydíj, 2011)

A Renault már 2010-ben is próbálkozott az ívelt hátsó szárnnyal, de ezúttal sem vetették azt be versenykörülmények között. © Lotus Renault GP

A Williams alakulathoz hasonlóan a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Lotus Renault GP csapata is próbálkozott egy alacsony leszorító erő előállítására alkalmas hátsó légterelő szárnnyal. Ahogyan azt a mellékelt fotón is lehet látni, igencsak extrém formát öltött főprofilt kapott az enstone-i gárda R31-es versenyautója.

A Renault számára azonban nem teljesen ismeretlen ez a dizájn, hiszen ehhez a verzióhoz kísértetiesen hasonlító változattal már a tavalyi évben is próbálkoztak. A Williamshez hasonlóan azonban a Renault is csak a szabadedzéseken vitte pályára ezt a konstrukciót, csakúgy, mint azt a 2010-es évben is tették.

A szárny főprofiljának kialakításából adódóan a felfelé íverő szakaszoknál a profil alatt és felett elhaladó levegő nyomásából eredő különbség meglehetősen kicsi (amely végül kis leszorító erőt eredményez), a DRS-mozgató mechanika tokozásánál és a főprofil véglezáró lemezekhez csatlakozó részeinél egy-egy mélyebbre ívelő, kanálszerű kialakítás figyelhető meg. Ennek köszönhetően a szárny felett átáramló levegő nyomása megnő, és a szárny alatt elhaladó levegő aerodinamikai nyomása pedig lecsökken, és az ezeken a részeken ébredő leszorító erő az autó menetstabilitásának fokozásában játszik fontos szerepet.

Ahogyan az korábban is említésre került, a kisebb leszorító erő előállítására képes hátsó légterelő szárnyat a Renault végül csak a pénteki szabadedzések alkalmával vitte pályára, és annak tesztelését követően az időmérőn és az azt követő versenyen pedig visszatértek a korábban alkalmazott, egyenes vonalvezetésű szárny használatára.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (5)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Read previous post:
Oldalsó kocsiszekrény (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen

A lassú, szűk kanyarokkal nehezített, utcai szakaszokból álló monte carlói versenypályán a Ferrari is igyekezett megelőzni a motor túlmelegedéséből eredő...

Motorburkolat (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál

A Ferrari alakulat mérnökei által a Monacói Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítottak a Ferrari F150 Italia motorburkolatán is. A...

Fordítólemez (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt

A Monacói Nagydíjnak otthont adó, Monte Carlo utcáiból kialakított ideiglenes versenypályán rendkívül fontos szerepet játszik az autó megfelelő aerodinamikai csomagja....

Close