Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Lotus Renault GP R31: Hajlított hátsó légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Lotus Renault GP R31: Hajlított hátsó légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,456
Hátsó légterelő szárny (Lotus Renault GP, Kanadai Nagydíj, 2011)

A Renault már 2010-ben is próbálkozott az ívelt hátsó szárnnyal, de ezúttal sem vetették azt be versenykörülmények között. © Lotus Renault GP

A Williams alakulathoz hasonlóan a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Lotus Renault GP csapata is próbálkozott egy alacsony leszorító erő előállítására alkalmas hátsó légterelő szárnnyal. Ahogyan azt a mellékelt fotón is lehet látni, igencsak extrém formát öltött főprofilt kapott az enstone-i gárda R31-es versenyautója.

A Renault számára azonban nem teljesen ismeretlen ez a dizájn, hiszen ehhez a verzióhoz kísértetiesen hasonlító változattal már a tavalyi évben is próbálkoztak. A Williamshez hasonlóan azonban a Renault is csak a szabadedzéseken vitte pályára ezt a konstrukciót, csakúgy, mint azt a 2010-es évben is tették.

A szárny főprofiljának kialakításából adódóan a felfelé íverő szakaszoknál a profil alatt és felett elhaladó levegő nyomásából eredő különbség meglehetősen kicsi (amely végül kis leszorító erőt eredményez), a DRS-mozgató mechanika tokozásánál és a főprofil véglezáró lemezekhez csatlakozó részeinél egy-egy mélyebbre ívelő, kanálszerű kialakítás figyelhető meg. Ennek köszönhetően a szárny felett átáramló levegő nyomása megnő, és a szárny alatt elhaladó levegő aerodinamikai nyomása pedig lecsökken, és az ezeken a részeken ébredő leszorító erő az autó menetstabilitásának fokozásában játszik fontos szerepet.

Ahogyan az korábban is említésre került, a kisebb leszorító erő előállítására képes hátsó légterelő szárnyat a Renault végül csak a pénteki szabadedzések alkalmával vitte pályára, és annak tesztelését követően az időmérőn és az azt követő versenyen pedig visszatértek a korábban alkalmazott, egyenes vonalvezetésű szárny használatára.

 

(Technikai fejlesztés – Lotus Renault GP – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (5)

  1. Szerző: Csabi | 2011.08.02. - 01:00

    Hello!

    Először is nagyon tetszik az oldal! végre nem csak bulvár szintű cikkeket olvashatok ilyen színvonalas körülmények között, a másik pedig a cikkhez tartozna. Ha tényleg úgy működik a szárny, ahogy az le van írva, akkor valószínűleg ezt a szárnyat direkt az időmérőre fejlesztették ki, hiszen akkor a pálya bármely pontján lehet használni a nyitott hátsó szárnyat, versenyen viszont nem jött volna a jól a kevesebb leszorító erő. SZVSZ

  2. Szerző: Csabi | 2011.08.02. - 01:05

    de ahogy nézem a képeket, Kanadában az időmérőn sem vetették már be és szerintem a szabályok sem teszik ezt lehetővé

    • Szerző: Papp István | 2011.08.04. - 07:47

      Szia Csabi!

      Nagyon szépen köszönöm a pozitív véleményedet a Bloggal kapcsolatban!

      Teljesen jól látod, hiszen a Renault valóban nem használta az említett hátsó légterelő szárnyat az időmérőn és a versenyen sem. Ahogyan azt a bejegyzésben meg is említettem, csak a pénteki szabadedzések alkalmával vitték azt pályára tesztelés miatt.
      Azzal kapcsolatban, hogy a szárny szabálytalan kialakítású lenne, nincs információm, és őszintén szólva nem is igazán hinném, hogy ez így lenne. A Renault mellett egyébként már más csapat is használt ehhez hasonló kivitelt. Ha esetleg Neked van a szárny szabálytalanságát igazoló infód, szívesen venném, ha megosztanád Velem.

      Még egyszer köszönöm a visszajelzésedet, és bízom benne, hogy továbbra is figyelemmel kíséred a Blog tartalmát. ;-)

  3. Szerző: Csabi | 2011.09.28. - 18:47

    én csak arra gondoltam hogy mivel az időmérőn a pálya bármely pontján nyitni lehet a szárnyat, így ez a kialakítás nyitott szárnyállásnál előnyösebb lett volna mint az eredeti. Aztán utána néztem, hogy hátha valamelyik időmérőn használták és versenyre pedig vissza tették volna az előző verziót, de ez nem történt meg… nem történhet meg mert a szabályban ha jól tudom az áll, hogy időmérő után az autón, nagyobb beállítás már nem eszközölhető. Márpedig egy komplett hátsószárny csere nem kis módosításnak számít.

    • Szerző: Papp István | 2011.09.28. - 21:23

      Szia Csabi!

      Igen, értem mire utaltál. Az valóban érdekes, hogy miért mellőzték azóta is ezt a konfigurációt. Azzal kapcsolatban pedig, hogy az időmérőt követően ilyen jelentős aero-elemet nem lehet már cserélni, teljesen jól tudod.
      A szingapúri hétvége sem igazán jól alakult a csapat számára. Biztosan hallottál arról, hogy a fejlesztéseik jelentős részéről le kellett mondaniuk a szabadedzések során, mert nem igazán váltották be az előzetes reményeket. Azt hiszem az idei konstrukció jelentősebb fejlesztéseire már nem kell várnunk, sokkal inkább már 2012-re készülhetnek, mint ahogyan ez a csapatok többségére már igaz lehet.

      Szia,
      István

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Oldalsó kocsiszekrény (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen

A lassú, szűk kanyarokkal nehezített, utcai szakaszokból álló monte carlói versenypályán a Ferrari is igyekezett megelőzni a motor túlmelegedéséből eredő...

Motorburkolat (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál

A Ferrari alakulat mérnökei által a Monacói Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítottak a Ferrari F150 Italia motorburkolatán is. A...

Fordítólemez (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt

A Monacói Nagydíjnak otthont adó, Monte Carlo utcáiból kialakított ideiglenes versenypályán rendkívül fontos szerepet játszik az autó megfelelő aerodinamikai csomagja....

Close