Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Leáldozóban vannak a magas építésű orrkúpok? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Leáldozóban vannak a magas építésű orrkúpok?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 943
Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Barcelona teszt, 2011.03.11)

Az FIA Institute vizsgálatokat végez annak érdekében, hogy elkerüljék a Formula-1-ben már néhányszor előfordult ráfutásos baleseteket. © Mercedes GP Petronas F1 Team

Az FIA Institute technikai szakértőjeként tevékenykedő Andy Mellor az elmúlt napokban elárulta, hogy kutatásokat végeznek annak érdekében, hogy elkerüljék a Formula-1-ben már néhányszor előfordult, ún. ráfutásos balesetek súlyosabb következményeit.

A szériát figyelemmel kísérők minden bizonnyal még emlékeznek Mark Webber szerencsétlen bukására, amikor tavalyi Ausztrál Nagydíjon ráfutott az előtte haladó Lotust kormányzó Heikki Kovalainen versenyautójának hátsó kerekére, melynek következtében az ausztrál pilóta autója a magasba emelkedett, é egy piruettet követően pedig a pálya aszfaltjához csapódott.

Mellor állítása szerint a fentiekben említett balesetek elkerülésének módja az lenne, ha mellőznék az autókon jelenleg használt magas építésű orrkúpokat. Ezen elemek végződése szinte a gumiabroncsok felső síkjáig ívelnek, ami viszont egy ilyen ráfutásos balesetnél még jobban megkönnyíti, hogy a Webberrel történt eset megismétlődjön.

A legfontosabb szempont az üldöző versenyautó orrelemének magassága, de ugyancsak figyelemmel kell lenni a haladási sebességre és a hosszanti-, valamint a függőleges irányú gyorsulások mértékére is.” – nyilatkozta Andy Mellor.

A szakember azonban azt is hozzátette, hogy míg a ráfutásos balesetek megelőzhetőek lenne az alacsonyabb építésű orrkúpok használatával, meg kell vizsgálni azt is, hogy egy ilyen karosszériaelem hogyan viselkedne például a pályát szegélyező védőkorlátnak történő ütközés során. Éppen ezért Mellor elképzelhetőnek tart egy fajta kompromisszumos megoldást is, amelyben az alacsonyabb orrkúp a maitól merőben más kialakítású első légterelő szárnnyal párosulna, kielégítve ezzel a ráfutásos balesetek megakadályozását és a frontális ütközések során a megfelelő biztonsági szint elérését.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Ross Brawn: Fontos szerep juthat az előrevezetett kipufogónak

A Mercedes GP színeiben szolgáló szakember, Ross Brawn az elmúlt időszakban még úgy vélekedett, hogy a Lotus Renault GP alakulat...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Külön tesztet biztosítnak az új hátsó szárnyak próbájára Ausztráliában

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok közül az egyik legfontosabbnak a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak alkalmazása mondható, amely...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.12)
Kilenc különböző első szárnnyal próbálkozott a McLaren

A szezon előtti tesztsorozatok alkalmával a McLaren Mercedes alakulatnak több ízben kellett különböző problémákkal megküzdenie. Ez természetesen a legtöbb csapat...

Close