Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Külön tesztet biztosítnak az új hátsó szárnyak próbájára Ausztráliában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Külön tesztet biztosítnak az új hátsó szárnyak próbájára Ausztráliában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,201
Red Bull Racing RB7 hátsó szárny (Valencia teszt, 2011.02.01)

Extra tesztlehetőséget kapnak a csapatok Ausztráliában, az új rendszerrel működtetett hátsó légterelő szárnyakat illetően. © Red Bull Racing

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok közül az egyik legfontosabbnak a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak alkalmazása mondható, amely szinte a legnagyobb odafigyelést váltotta ki a csapatok körében. Az FIA elképzelései szerint ennek az új rendszernek az alkalmazásával egyszerűbbé válik majd a pilóták számára az előzések kivitelezése. Mindamellett, hogy a szabályalkotók egyértelműen megfogalmazták a regulák módosításaival elérni kívánt céljaikat, a mezőny többségében még egyelőre megválaszolatlan kérdésként van jelen, hogy az új rendszer szerint használandó aerodinamikai elem valóban beváltja-e az FIA előzetes reményeit.

Az előírások szerint a hátsó légterelő szárny felső fékprofilját csakis abban az esetben lehet majd állítani a pilótáknak, ha a versenypálya előre meghatározott – az előzetes tervek szerint 600m-es hosszon – pontján egy másodpercnél közelebb haladnak az üldözötthöz képest. A kisebb légellenállást és ezzel egyidejűleg nagyobb pillanatnyi végsebességet biztosító beavatkozást illetően az FIA további pontosítást ígért.

A szükséges információk már a rendelkezésünkre állnak, így a következő napokban fogunk végleges döntést hozni a hátsó légterelő szárnyak használatával kapcsolatban. A megállapodás végeredményét megfelelő módon fogjuk majd közölni a csapatokkal. További terveink között szerepel az is, hogy a csapatoknak a szabadedzésen külön lehessen majd tesztelni az új rendszert is.” – nyilatkozta az FIA szakembere, Charlie Whiting.

Első ízben a jerezi tesztek alkalmával próbálhatták ki a csapatok az új rendszer működtetéséhez szükséges szoftvert, amely segít jelezni a versenyzőknek, hogy mikor engedélyezett számukra a szárny dőlésszögének módosítása. A Nemzetközi Automobil Szövetség természetesen igyekezett már a kezdet-kezdetén tiszta vizet önteni abba a bizonyos képzeletbeli pohárba, és közölték, aki megpróbálna esetleg valamilyen úton trükközni, az mindenképpen számíthat valamiféle büntetésre.

A szoftver lehetővé teszi, hogy a pilóta felülbírálhassa a hivatalos utasításokat, abban az esetben például, ha valamilyen okból kifolyólag a távolságmérés nem történne meg. Ekkor azonban csakis a versenyigazgató adhat engedélyt a csapatirányításnak, akik pedig közlik a tényt a pilótákkal. Ha pedig valaki nem szabályos keretek között fogja használni az új rendszert, számíthat a következményekre.” – tette hozzá Whiting.

Az esetlegesen kiszabható büntetés mértékével kapcsolatban semminemű pontosítás nem hangzott el, azonban arról a tényről sem szabad megfeledkezni, hogy a 2011-es idénytől kezdődően gyarapodott a büntetések eszköztára. A hamarosan útjára induló szezonban ugyanis az FIA tetszőleges mértékű időbüntetést is kiszabhat.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.12)
Kilenc különböző első szárnnyal próbálkozott a McLaren

A szezon előtti tesztsorozatok alkalmával a McLaren Mercedes alakulatnak több ízben kellett különböző problémákkal megküzdenie. Ez természetesen a legtöbb csapat...

James Key (Sauber F1 Team, Valencia teszt, 2011.01.31)
James Key merőben más stratégiákat jósol 2011-re

A Formula-1-es csapatok felkészülésének időszaka az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozattal véget ért. A hamarosan kezdődő 2011-es világbajnoki idényre vonatkozó...

Sam Michael (AT&T Williams, 2011.01.26)
Az új autóról és a fejlesztésekről beszélt Sam Michael

A múlt heti barcelonai tesztsorozaton volt alkalmuk utoljára a csapatoknak arra, hogy az utolsó finomításokat és próbákat megtegyék a szezonnyitó...

Close