Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kudarcot vallott a McLaren kipufogórendszere | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kudarcot vallott a McLaren kipufogórendszere

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,230
Jenson Button (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)

A téli teszteken tapasztalt hibák miatt a szezonnyitó futam előtt a McLaren jelentős módosításokra kényszerült az MP4-26-os autón. © Vodafone McLaren Mercedes

Aki figyelemmel kísérte a Formula-1-es csapatok téli tesztidőszakát, annak minden bizonnyal nem hat újdonságként, hogy a McLaren Mercedes alakulat munkáját több ízben is technikai problémák hátráltatták. Leginkább az MP4-26-os konstrukció kipufogórendszere okozott fejfását a wokingiak mérnökgárdája számára, amit a csapat legutóbbi bejelentése szerint kénytelenek átdolgozni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.

A csapatvezető, Martin Whitmarsh is elismerte a teszteken tapasztalt problémákat, és bár kockázatosnak tartja az év első futama előtt módosítani az autó kipufogórendszerét, mégis szükségesnek véli annak leegyszerűsítését.

Egyáltalán nem voltam elégedett az autónk megbízhatóságával kapcsolatban. Természetesen igyekeztünk megoldani a teszteken jelentkezett meghibásodások okait, éppen ezért számos módosítással fogunk majd megérkezni a szezonnyitó Ausztrál futamra. Annak ellenére, hogy a teszteket követő változtatások kockázatot is jelentenek egyben, bízunk benne, hogy a változtatások révén jobb lesz majd az autónk teljesítménye.” – nyilatkozta Whitmarsh.

Annak ellenére, hogy volt néhány innovatív jellegű ötletünk, amelyek még akár jól is teljesítettek volna, a megbízhatóságuk elégtelensége miatt azonban változtatásokat kellett végeznünk. Jó néhány új alkatrésszel láttuk el az autókat, és mindezek mellett átterveztük a padlólemezt és a kipufogórendszert is. Jóval egyszerűbb konstrukciót alakítottunk ki, mint ahogyan azt előre elterveztük. Az általunk korábban készített kipufogórendszer meglehetősen extrém kialakítású volt, de mivel nem hozta a tőle várt eredményeket, egyszerűsítenünk kellett rajta.” – tette hozzá elismerően a McLaren csapatvezetője.

Miután Whitmarsh nem rejtette véka alá a csapat teszteken nyújtott gyengélkedésének okait, rögtön hozzátette, hogy a szezonnyitó futam előtt elvégzett módosításoktól abszolút javulást remél, és még az esetleges győzelmet sem tartja kizártnak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kormánykerék (Ferrari, Koreai Nagydíj, 2010.10.23)
Balesetet okozhat a bonyolult Formula-1-es kormány?

Az elmúlt időszakban Rubens Barrichello mellett több pilóta is hangot adott véleményének, miszerint a 2011-es évben életbe lépett új technikai...

A Formula-1-es versenyautó tűzoltórendszere (Vodafone McLaren Mercedes, 2010)
A Formula-1-es versenyautó tűzoltórendszere

A Formula-1-es versenyautókban lévő tűzoltórendszer – függetlenül attól, hogy az éppen melyik csapat autójában foglal helyet - feladatukat tekintve teljes...

Koni FSD lengéscsillapító (Vodafone McLaren Mercedes, 2010)
A Koni FSD lengéscsillapító

A Vodafone McLaren Mercedes csapat hivatalos beszállítója, a Koni látja el a wokingi gárdát csúcsminőségű lengéscsillapító elemekkel, de tevékenységükkel nemcsak...

Close