Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kiválasztották a gumikat a kanadai-, valenciai- és angol versenyekre | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kiválasztották a gumikat a kanadai-, valenciai- és angol versenyekre

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,067
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A Pirelli a silverstone-i versennyel bezáróan meghatározta, hogy milyen gumikeverékekkel látja el a csapatokat. © Pirelli

A hétvégén megrendezett Török Nagydíjon a Pirelli hivatalosan bejelentette, hogy mely gumikeverékeket fogják a csapatok számára biztosítani a monacói futamot követő három versenyre. A monte carlói versenyt követő Kanadai Nagydíjon a monacóihoz hasonlóan elsődleges abroncsként a lágy-, míg opciós gumikeverékként a szuperlágy papucsokat fogják használni a pilóták.

A valenciai utcákon megrendezésre kerülő Európa Nagydíjon viszont az elsődleges keverék szerepét a Pirelli által készített közepes keménységű gumik fogják betölteni, és az opciós abroncsok pedig a Monacóban debütáló szuperlágy gumik lesznek. A Pirelli döntésének értelmében a legendás silverstone-i pályán lebonyolításra kerülő Angol Nagydíjra viszont a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a kemény- és a lágy összetételű gumiabroncsokat viszi majd magával.

Az idei évben a csapatok stratégáinak jóval nagyobb szerep jut, mint például az a tavalyi szezonban elmondható volt. A Bridgestone-t leváltó Pirelli ugyanis teljesen már karakterisztikával rendelkező gumikkal látja el a csapatokat, amelyek történetesen jóval kevesebb tiszta kör megtételére adnak lehetőséget. A megszokottnál gyorsabb ütemű kopást produkáló olasz abroncsok természetesen nem minden versenyzőnek nyerte el a tetszését, viszont a gyártóval szembeni egyik elvárás az volt, hogy olyan gumikeverékeket hozzanak a Formula-1-be, amelyeknek köszönhetően izgalmasabb futamokat láthatnak a nézők.

Valljuk be őszintén, hogy a futamonkénti 3…4 kerékcsere alaposan meg tudja keverni az erősorrendet, ami nemcsak a boxban, hanem a pályán is izgalmas csatákat képes eredményezni.

 

A következő versenyekre kiválasztott gumikeverékek:

Spanyol Nagydíj: Kemény / Lágy
Monacói Nagydíj: Lágy / Szuperlágy
Kanadai Nagydíj: Lágy / Szuperlágy
Európai Nagydíj: Közepes / Szuperlágy
Angol Nagydíj: Kemény / Lágy

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Monacóban is használható lesz a DRS

Az előzetes hírekkel ellentétben mégis lehet majd használni a DRS-t a Monacói Nagydíjon. A Török Nagydíj helyszínén az FIA és...

Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Flexibilis első szárnyat használ a Mercedes GP?

A Török Nagydíj szombati időmérőjét követően a Mercedes GP alakulat versenyautóival kapcsolatban olyan hírek láttak napvilágot, miszerint a Ross Brawn...

Formula1Tech Blog ajánló (Hírlevél)
Hírlevél: Hogy ne maradj le egyetlen egy bejegyzésről sem!

Szeretném a Kedves Olvasók figyelmébe ajánlani a Formula1Tech Blog hírlevél szolgáltatását, és egyben buzdítani a regisztrációra mindazokat, akiket érdekelnek a...

Close