Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kijelölték a gumikat az angol, a német és a magyar futamokra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kijelölték a gumikat az angol, a német és a magyar futamokra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,259
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a Magyar Nagydíjjal bezáróan kiválasztotta a világbajnokság soron következő három futamára a gumikeverékeket. © Pirelli

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli hivatalosan is bejelentette azon gumiabroncsainak típusát, amelyeket a világbajnoki széria soron következő három versenyén szállítani fognak majd a csapatok számára.

A valenciai futamot követő Angol Nagydíjnak otthont adó silverstone-i versenypálya a szezon egyik leggyorsabb helyszíne. A brit aszfaltcsík karakterisztikájából adódóan jól abszolválható a kemény gumikeverékeken, éppen ezért az olasz gyártó elsődleges gumiként az ezüst színjelöléssel rendelkező kemény, míg opcionális abroncsként pedig a sárga feliratokkal ellátott lágy összetételű papucsokkal látja majd el a mezőnyt.

A brit verseny után a Formula-1 mezőnye a Németországban lévő Nürburgringet veszi majd célba. Azt a Nürburgringet, amely a gyorsabb és lassabb pályaszakaszok különleges keverékéből áll össze, ahol az idei évben először Valenciában debütált közepes keménységű gumiabroncsok és a lágy keverékek fognak elsődleges- és opcionális gumiabroncsként a csapatok rendelkezésére állni.

Az autóversenyzés elit kategóriája július hónap utolsó hétvégéjén látogat majd el hazánkba. A szűk, és technikás kanyarokkal tarkított Hungaroringre pedig a Monacóban és Montrealban használt szuperlágy- és lágy keverékek kapnak majd helyet a Formula-1-es boxokban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kijelölték a gumikat az angol, a német és a magyar futamokra, 5.0 out of 5 based on 2 ratings


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (5)

  1. Érdekes lesz azért a Hungaroring,hisz azok a szuper lágy keverékek elég gyorsan elfognak fogyni,főleg a bal elsők.

    • Szerző: Papp István | 2011.07.01. - 10:40

      Ha az emlékeim nem csalnak, akkor a tavalyi magyar futamon a Bridgestone a közepes keménységű keverékek mellett a szuperlágy gumikat biztosította a csapatok számára. A versenyen jól szerepeltek a szuperlágy gumik, bár egyszerűen hihetetlen, hogy az igencsak intenzív terhelés hatására milyen állapotba tudott kerülni a gumik futófelülete. Volt szerencsém egészen közelről megfigyelni többek között ezt is. A szuperlágy gumik önmagukban is érdekes érzetet keltenek, amikor még használatlan állapotában kézzel megvizsgálja az ember, és hogy jó néhány kör megtétele után hogyan nézett ki a futófelületük… Hihetetlen, hogy a „megolvadt” gumikkal is milyen köridőket tudtak menni.

      Nos, a Hungaroring közepes mértékben veszi igénybe a gumikat, miközben az autók fékrendszerét már annál inkább. A kanyarokat tekintve viszonylag egyenletes elosztásról beszélhetünk, hiszen 8 jobbos- és 6 balos kanyarív van a magyar pályán. Azt már persze lehetne részletezni, hogy ezek között a gumikat érintően hogyan oszlanak meg a terhelési viszonyok.

      Mivel a pálya kihasználtsága nem túl magas az év során, a szabadedzések kulcsfontosságúak lesznek a gumikkal kapcsolatos adatgyűjtést illetően is. Ez mindenképpen meg fogja határozni, hogy a szuperlágy gumikra milyen mértékben lehet majd számítani a futamon. Ha például a vártnál alacsonyabb lesz a hőmérséklet, vagy egy esetleges eső „letisztítja” a felgumizott pályát, további komplikációkat jelenthet a stratégia szempontjából.

  2. Igen,viszont a Bridgestone gumijai jóval tovább bírták a terhelést,bár szerintem ez így izgalmasabb

    • Szerző: Papp István | 2011.07.01. - 22:38

      Így igaz. Én is kíváncsi vagyok, hogyan alakul majd a helyzet a hungaroringi futamon.

  3. Szerző: Poirot | 2011.07.03. - 10:52

    Igen,tavaly a szuperlágy és közepes keveréket hozta a Bridgestone. Szuperlágyon kezdtek és 14-15 kört mentek majd csere a közepesre és azzal végigmentek a versenyen.Az idén szerintem minimum két kiállás lesz!

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Elfogadták a V6-os motorszabályt!

Az elmúlt hónapokban a Formula-1-et érintő egyik legjelentősebb témaként az autóversenyzés elit kategóriájára vonatkozó új, tervezett motorszabállyal kapcsolatban volt hangos...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Teszttel erősít a Williams az Angol Nagydíjra

A Williams alakulat idei évkezdete nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult. A futamok előrehaladtával azonban számos fejlesztéssel próbálkoztak több-kevesebb...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
A Red Bull Racing 2013-tól is számít a Renault-ra

A Red Bull Racing és a csapat motorbeszállítója, a Renault között 2007 óta van szoros együttműködés, amikor az energiaitalosok RB3-as...

Close