Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kétnapos tesztsorozatot végzett a Lotus csapat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kétnapos tesztsorozatot végzett a Lotus csapat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,595
Karun Chandhok (Team Lotus, Kemble teszt, 2011.07.04)

Az Angol Nagydíjra történő felkészülés jegyében kétnapos aerodinamikai tesztet végzett a Lotus alakulat a Kemble repülőtéren. © Team Lotus

A Lotus Renault GP alakulathoz hasonlóan a Team Lotus is egyenesvonalú tesztet végzett a hétvégén megrendezésre kerülő Angol Nagydíjra történő felkészülés kapcsán. Az angol istálló ezúttal kétnapos tesztsorozatot hajtott végre, amelyre a Gloucestershire-ben található Kemble repülőtéren került sor.

Az elmúlt két napon Jarno Trulli versenyautójával Karun Chandhok végezte el az előre eltervezett feladatokat. A tesztelés során a Lotus indiai pilótájának elsősorban az Angol Nagydíjtól életbe lépő, a kipufogógázzal „fújt” diffúzor használatának korlátozása miatt elvégzendő módosításokat kellett próbára tennie.

Mint ismeretes, a Formula-1 sportszabályzata szigorúan rendelkezik a szezon közben elvégezhető tesztekkel kapcsolatban. A csapatok ugyanis nem tesztelhetnek zárt versenypályán, így az új aerodinamikai-, és mechanikai összetevőket leginkább a nagydíjhétvégék szabadedzésein, vagy a szabályzatban meghatározott egyenes pályaszakaszon tehetik próbára, évente négy alkalommal, mindössze 50 kilométeren.

Az egyenesvonalú teszt során nemcsak a diffúzort, és a motorvezérlést végző szoftvert érintően hajtott végre vizsgálatokat a Lotus. Chandhok ugyanis néhány alkalommal rajtgyakorlatokat is végzett, amelyre a második napon került sor. Mindamellett, hogy a tesztsorozat mai, záró napján eső is nehezítette a csapat dolgát, sikerül némi adatot gyűjteniük a T128-as konstrukció továbbfejlesztett első- és hátsó légterelő szárnyával kapcsolatban is. Ehhez az autóra szerelt Pitot-csövek felhasználása mellett az aerodinamikai tesztek egyik leglátványosabb hatást keltő módszerét is alkalmazta a csapat. Speciális folyadékkal vonták be a T128-as konstrukció vizsgálandó aerodinamikai elemeit. Fluoreszkáló por és paraffinolaj keverékéből összeállított elegyet vittek fel spray-ző eljárással a módosított hátsó légterelő szárnyra. A módszer lényege, hogy az autó haladása közben a nedves felület mentén elhaladó légáramlatok a felvitt folyadékot elvezetik a szárny felületén, majd visszatérve a szerelőkhöz, a fluoreszkáló anyag felhasználásának köszönhetően láthatóvá válik, hogy az egyes felületi részeken milyen áramlások, ill. áramlásleválások keletkeztek, amelyekből a szakemberek már következtetni tudnak az adott légterelő elem aerodinamikai jellemzőire.

Az autó hátsó traktusának nagyobb menetstabilitása érdekében kissé nagyobb felülettel rendelkező véglezáró lemezeket kapott a Lotus hátsó szárnya, amelyet vélhetően a silverstone-i hétvége szabadedzésén további teszt alá fogja majd vetni a csapat, hogy döntsenek a versenyen történő használatával kapcsolatban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jerome d Ambrosio (Virgin Racing, Török Nagydíj, 2011)
A McLaren technikai partnerként segíti a Virgin fejlesztéseit

Hozzávetőlegesen egy hónappal ezelőtt a Marussia Virgin Racing életében bekövetkezett jelentős változás, miszerint a fejlesztési folyamatokat irányító Nick Wirthtől megváltak,...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Új diffúzorral és első szárnnyal próbálkozik a Williams

A hétvégén megrendezésre kerülő Angol Nagydíjra a Williams alakulat további fejlesztésekkel próbál majd javítani az eddigi teljesítményén. Mint ismeretes, a...

Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01)
A Renault aerodinamikai teszttel készült a silverstone-i futamra

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon kilencedik állomásaként megrendezésre kerülő Angol Nagydíjat megelőzően a Lotus Renault GP alakulat aerodinamikai tesztet végzett....

Close