Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Két helyen lesz aktiválható a DRS Sepangban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Két helyen lesz aktiválható a DRS Sepangban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.19. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,194
Előzési zóna (Maláj Nagydíj, 2013)

Az FIA saját mérőponttal ellátott dupla előzési zónát biztosít a pilótáknak a Maláj Nagydíj helyszínén (Fotó: Formula1Tech Blog)

A szezonnyitó ausztrál futamot követően mindössze csak egy hét áll a csapatok rendelkezésére ahhoz, hogy felkészüljenek a világbajnoki sorozat következő megmérettetésére, a Maláj Nagydíjra.

 

A tavalyi évvel ellentétben ezúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség két különálló előzési zónát határozott meg, amelyekhez önálló mérési pont is tartozik majd. Mint ismeretes, a híres német építész, Hermann Tilke által megtervezett versenypályán a 2012-es futam hétvégéjén a sepangi aszfaltcsík célegyenesében volt lehetőségük a pilótáknak arra, hogy a DRS használatára vonatkozó szabályok figyelembe vételével laposabbra állítsák a versenyautók hátsó légterelő szárnyát. Ezzel szemben az idei évben egy második előzési szakasz is a versenyzők rendelkezésére áll majd, mindamellett, hogy a 2013-as szezonra módosult a DRS-t érintő szabályzat.

 

Az elmúlt idényben a nagydíjhétvégék szabadedzései és kvalifikációi alatt az adott pálya bármely szakaszán lehetett aktiválni a hátsó légterelő szárny felső profiljának állásszögét változtatni képes rendszert, és a kijelölt előzési zóna csakis a futam idejére vonatkozott. Ezzel szemben az elmúlt héten megrendezett Ausztrál Nagydíjtól kezdődően már nemcsak a verseny során, hanem a szabadedzéseken és az időmérőn is csak a kijelölt előzési zóná(k)ban lehet használni a DRS-t.

 

A soron következő malajziai versenyhétvégére vonatkozóan a pálya hátsó egyenesében, a 14-es és a 15-ös számú kanyarok által meghatározott szakaszon, valamint a sepangi ring célegyenesében lehet majd laposabbra állítani az autók hátsó szárnyát. A két különálló előzési zónához két időmérési pont tartozik majd. Ennek megfelelően a pálya hátsó egyenesében lévő előzési zónának a 12-es számú kanyar kijáratát követő részen, míg a célegyenesben meghatározott előzési szakaszhoz a 15-ös kanyarban lévő mérési pont fog tartozni. Az a pilóta pedig, aki az adott mérőponton legfeljebb 1 másodperces lemaradásban van az előtte haladó ellenfeléhez képest, a mérőpontot követő előzési zónában laposabbra állíthatja a hátsó légterelő szárny felső profilját, és az így nyert sebességtöbbletet kihasználva megkísérelheti megelőzni riválisát.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Gumi- és boxtaktika elemzés (Ausztrál Nagydíj, 2013)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Ausztrál Nagydíj (2013)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra a tavalyi szezonhoz képest módosított specifikációk szerint elkészített közepes keménységű- és szuperlágy...

Az autó felkészítése (Sauber, Ausztrál Nagydíj, 2013)
Az üzemanyagellátó rendszer, amely gondot okozott a Saubernek

A 2013-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíj a teljes F1-es mezőny számára különleges kihívásokkal vette kezdetét, amikor a szombati időmérőnek csak az...

A KERS és az ECU egységei (Lotus Renault GP, Török Nagydíj, 2011)
Technikai ismertető: Komoly problémák a 2013-as ECU-val

A 2013-as év szezonnyitó futamának otthont adó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén nemcsak a mostoha időjárási körülmények – amely miatt az időmérő...

Close