Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Két előzési zóna vár a szezonnyitó mezőnyére | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Két előzési zóna vár a szezonnyitó mezőnyére

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,181
Előzési zóna (Ausztrál Nagydíj, 2013)

Ismét két előzési zóna lesz biztosítva a pilóták számára az Ausztrál Nagydíjon (Fotó: Formula1Tech Blog)

A Formula-1 2013-as idénye ezúttal is az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét. A futamnak otthont adó Albert Park versenypályán a tavalyi évben használt megoldáshoz hasonlóan ezúttal is két előzési zónát biztosít az FIA a pilóták számára, ahol menet közben laposabbra állíthatják az autók hátsó légterelő szárnyát.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség az idei évre azonban szabálymódosítást vezetett be a DRS mechanizmus használatát illetően. Mint ismeretes, a tavalyi évben a háromnapos nagydíjhétvége alatt a szabadedzések és az időmérő során a versenyzők bárhol használhatták a hátsó légterelő szárny állásszögét változtatni képes rendszert, és a DRS használata az FIA által dedikált előzési zónákra vonatkozóan csakis a futamok idejére volt kötelező érvényű. Ezzel szemben viszont a 2013-as évben már a szabadedzéseken és az időmérőn is csak a kijelölt előzési zónákban lehet majd laposabbra állítani a hátsó légterelő szárny felső profilját.

 

Az elkövetkező hétvégén az Albert Parkban megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon a tavalyi évhez hasonlóan szintén két helyen lehet majd kihasználni a DRS nyújtotta előnyöket. Ennek megfelelően a mérőpont kijelölésére a 14-es számmal jelölt kanyar bejáratánál kerül majd sor. Az a versenyző pedig, aki az előzőekben említett detektálási ponton 1 másodpercnél közelebb halad az előtte autózó riválisához, először a célegyenes elején, a 16-os kanyar kijáratát követően, majd pedig a 2-es kanyart követő szakaszon hozhatja működésbe a hátsó légterelő szárny dőlésszögének változtatására rendszeresített mechanizmust, amely a lecsökkent közegellenállásnak köszönhetően az előzés megkönnyítéséhez nagyobb sebesség elérését tesz lehetővé.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Cosworth CA2010 motor (2012.10.13)
Vajon lesz-e jövője az F1-ben a Cosworth-nak 2013 után?

A 2013-as szezonban már csak egyetlen egy csapat, a Marussia F1 Team hivatalos motorszállítójaként van jelen a Cosworth a Formula-1-ben....

Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Szuperlágy és a közepes gumikon indul az idény Melbourne-ben

A 2013-as szezon első futamán, a Melbourne-ben megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon a Pirelli legpuhább keveréke, a szuperlágy gumiabroncs is a...

Első légterelő szárny (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.02)
Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására

A Red Bull Racing alakulat a szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozat alkalmával pályára vitt aerodinamikai csomag részeként egy módosított kivitelű...

Close