Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Két előzési zóna lesz a Kanadai Nagydíjon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Két előzési zóna lesz a Kanadai Nagydíjon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,185
Előzési zóna (Kanadai Nagydíj, 2011)

Az izgalmasabb verseny és a több előzés érdekében az FIA két előzési zónát jelölt ki a kanadai futamra. © Lotus Renault GP

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Formula-1-es világbajnoki sorozat következő állomásán, a Kanadai Nagydíjon további módosítást vezet be a DRS használatát illetően. A 2011-es szezonban debütált, Légellenállást Csökkentő Rendszernek nevezett, a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat az idei futamhelyszínek esetében a pályáknak csak egyetlen egy kijelölt szakaszán lehetett aktiválni, legalábbis versenykörülmények között.

A korábbiakban alkalmazott megoldással ellentétben azonban az FIA úgy döntött, hogy a Gilles Villeneuve nevét viselő aszfaltcsíkon nem egy, hanem két előzési zónán keresztül lehet majd a futamon a versenyzőknek laposabbra állítani a hátsó légterelő szárny felső profilját. A nagyobb sebesség elérését, és ezzel egyidejűleg az előzések megkönnyítését lehetővé tevő rendszert a hajtűkanyart követő egyenes szakaszon és a célegyenesben lehet majd alkalmazni.

Mint ahogyan az a Formula-1-et érintő legtöbb szabálymódosítás esetében lenni szokott, úgy ezúttal is akadnak ellenzői az FIA újabb változtatásának. Egyesek véleménye szerint ugyanis ezzel még több mesterséges előzést generál az FIA, amely nem egészen tesz jót a valódi versenyszellemnek. Az már biztos, hogy ember legyen a talpán, aki el tud igazodni ezek után, hiszen a korábbi gyakorlat alkalmazásakor akadtak olyanok, akik azt vallották, hogy nincs elég előzés a pályán, most pedig a túlságosan sok előzéstől tartanak egyesek.

Nem könnyű kiigazodni, és igazságot tenni a vélemények és ellenvélemények között, de ami kétségtelen, hogy a kanadai pálya egyik leghíresebb pontja, ahol oly sok legendás versenyző csapta már oda az autóját, a Bajnokok fala is az előzési zónák részét fogja képezni, amely minden bizonnyal fokozza majd a futam izgalmát.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jerome d Ambrosio (Virgin Racing, Török Nagydíj, 2011)
A Virgin hátat fordít a CFD-nek

A jelenlegi Formula-1-es mezőny tagjai közül a Marussia Virgin Racing alakulat az, amelyik kizárólagosan a CFD technológiára alapozva végzi a...

Az F1-es autó "svájci órája", a sebességváltó
Az F1-es autó „svájci órája”, a sebességváltó (Videó)

A mai modern Formula-1-es versenyautók rendkívül jól automatizált sebességváltóval rendelkeznek. A fokozatok közötti váltáshoz a kormánykerék mögött lévő kapcsolókarokat használják...

Pálya animáció (Monacói Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Monacói Nagydíj, 2011 (Videó)

A Formula-1 minden évben visszatér a Francia Riviérára, a gazdagságról és a fényűzésről elhíresült Monte Carlóba. A Monacói Nagydíj a...

Close