Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Két csapat is motorváltást tervez 2014-re | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Két csapat is motorváltást tervez 2014-re

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.15. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 3,060
Renault RS27 motor (Renault, Jerez teszt, 2012.02.06)

A V6-os turbófeltöltős erőforrások bevezetésével a 2014-es év jelentős változást tartogat a Formula-1 motorbeszállítói számára (Fotó: Sutton Images)

A 2014-es év jelentős változásokat tartogat a Formula-1 számára, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség egy merőben új motorformulát fog majd bevezetni. Az életbe lépő új szabályoknak köszönhetően ugyanis a jelenlegi 2.4 literes V8-as erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltővel ellátott V6-os motorok lesznek a versenyautókban, míg a hibrid hajtástechnológia jelentőségének növelése érdekében a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, a KERS teljesítményét pedig meg kívánják duplázni.

 

Az elmúlt időszakban felröppent hírek arról számoltak be, hogy a jelenleg Jenson Button és Lewis Hamilton pilótapárossal szereplő McLaren alakulat megválni készül motorbeszállítójától, a Mercedestől. Mindamellett, hogy felmerült a saját fejlesztésű erőforrásra történő átállás lehetősége, a wokingi csapatot hírbe hozták a Honda esetleges F1-es visszatérésével kapcsolatban is. Ezt a fajta párosítást, illetve a német motorgyártóval érvényben lévő partneri megállapodás megszűnését a McLaren vezetősége azonban határozottan megcáfolta, válaszolva ezzel a különböző médiákban megjelent feltételezésekre.

 

A mezőny tagjai közül azonban úgy tűnik, hogy nem mindenki fog hű maradni a 2014-es évben a jelenlegi motorbeszállítójához. A legfrissebb információk szerint ugyanis a szintén Mercedes erőforrásokkal szereplő Force India le kívánja zárni a 2009-es év óta tartó kontraktust, és az egykori technikai partnerükkel, a Ferrarival vágnának neki a Formula-1 V6-os motorokat felvonultató új korszakának.

A Force India mellett a Toro Rosso alakulat is szóba került a motorokkal kapcsolatban, miszerint a Red Bull Racing testvércsapataként működő alakulat a Ferrari erőforrásai helyett az energiaitalosok által is használt Renault erőművekre térne át. A vélhetően anyagi okokból történő változtatásnak természetesen további előnye is lenne a faenzaiak számára, hiszen a francia gyártmányú motorok mellé megkaphatnák majd a Red Bull Racing által is használt erőátviteli- és hidraulikai rendszer mellett a fékezések során keletkező kinetikai energia eltárolására és újrahasznosítására hivatott KERS-t is.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
HANS (2012)
HANS: Az F1-es autó légzsákja (Videó)

A HANS-nek nevezett felszerelés a fejet és a nyakat védi meg egy baleset során. Kilenc évvel ezelőtt vezették be ennek...

F1-es versenyzői overall FIA teszt (2012)
Az F1-es versenyzői overall (Videó)

A Formula-1-ben használatos versenyzői overallok akár az 1000°C-os hőmérsékletnek is ellenállnak, amely jóval melegebb, mint az égő üzemanyag. Az FIA...

Orrkúp (Red Bull Racing, Abu Dhabi Nagydíj, 2012)
Red Bull Renault RB8: Newey valóban puha orrkúpot alkotott?

Az elmúlt hétvégén megrendezett Abu Dhabi Nagydíj kétségtelenül bővelkedett izgalmas pillanatokban. A Formula 1 kétszeres világbajnoka, Sebastian Vettel a boxutcából...

Close