Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Késhet az F1-es villanyautók 2014-es debütálása | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Késhet az F1-es villanyautók 2014-es debütálása

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,242
A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)

Újabb módosítás előtt áll a 2014-es motorformula (Fotó: AT&T Williams)

Mint ismeretes, a Formula-1 törvényhozó testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség által tervezett radikális változások egy újabb korszakot indítanak majd útjára a száguldó cirkusz 2014-es idényében. Az életbe lépő új motorformulának köszönhetően ugyanis a jelenlegi 2.4 literes V8-as erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltővel ellátott V6-os erőforrások lesznek az autókban, és a KERS teljesítményét is meg kívánják duplázni.

 

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, vagyis a KERS 2009-es F1-ben történt debütálása jeles előhírnöke volt az FIA azon irányú törekvéseinek, amellyel az autósport ezen ágazatát mindinkább a környezetbarát technológiák színterévé kívánják tenni. A legutóbb összeállított motorszabályzattal is minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetnek az újabb alternatív energia-rendszerek Formula-1-ben történő meghonosítására, amelyek között a versenyautók elektromos meghajtása is szerepel.

 

Az FIA eredeti elhatározása szerint a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat 5.19-es cikkelye kimondja, hogy a versenyautót elektromos üzemmódba kell kapcsolni, amikor a pilóta behajt a boxutcába, és ezzel egyidejűleg a motor nem égethet el üzemanyagot és nem kerülhet hajtóanyag az erőforrásba.

 

Az előzőleg említett szabálymódosítás 2014-es bevezetése azonban az FIA elnökének, Jean Todtnak legutóbbi bejelentése szerint elhalasztásra kerül majd, de a francia üzletember által elképzelhetőnek tartott hároméves csúszást a Motorsport Világtanácsnak még jóvá kell hagynia. A változás hátterében a Formula 1-ben jelenlévő három nagy motorgyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Renault állnak, akik az FIA-nak címzett levelükben kérték az új hajtáslánc bevezetésének későbbi időpontra történő datálását.

Az indítványban feltüntetett indoklás szerint ugyanis a gyártók szakemberei úgy vélik, hogy az autók boxutcában történő áthaladása során a villamos meghajtásnak köszönhetően sokkal halkabban üzemelnének, amely veszélyes helyzeteket is előidézhetnek a boxutcában dolgozó csapattagok számára, ha azok nem figyelnek eléggé egy feléjük közeledő autó esetén. Másfelől pedig az új motorelektronikai rendszer és az új összetételű hajtáslánc kifejlesztése jelentős mértékű anyagi erőforrást igényel, amely a véleményezésük szerint a versenyautók boxutcában eltöltött igencsak kevés idejéhez mérten meglehetősen aránytalan.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Diffúzor (Ferrari, Abu Dhabi Nagydíj, 2012)
Ferrari F2012: Másodlagos légcsatornával kiegészített diffúzor

A Ferrari alakulat az Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjén is pályára vitte azt a legújabb fejlesztésű diffúzorát, amelyet az indiai futam...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing, Abu Dhabi Nagydíj, 2012)
Az RB8 üzemanyagellátási hibájának technikai háttere

Az Abu Dhabi Nagydíj szombati időmérője, de sokkal inkább annak záró momentuma a Red Bull Racing, valamint a kétszeres világbajnoki...

Első fékhűtés (Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj, 2012)
Termikus segédeszközzel befolyásolt fékhűtés az F1-ben?

Az Abu Dhabi Nagydíj pénteki szabadedzéseit követően a Red Bull Racing alakulat közleményben hívta fel a Nemzetközi Autosport Szövetség figyelmét...

Close