Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kemény- és lágy gumikat kapnak a csapatok az első futamokra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kemény- és lágy gumikat kapnak a csapatok az első futamokra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 905
Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)

A Formula-1 új gumibeszállítója a Pirelli, hivatalosan is bejelentette, hogy mely keverékeket viszi a csapatok számára a 2011-es szezon első futamaira. © Pirelli

Az idei évben a Bridgestone-t leváltó Pirelli meghatározta, hogy milyen gumiabroncsokkal fogja ellátni a csapatokat a bahreini, az ausztráliai, a malajziai és a kínai versenyhétvégéken.

Mindamellett, hogy a 2010-es Bahreini Nagydíjon jó teljesítettek a Bridgestone által szállított szuperlágy- és közepes keménységű gumiabroncsok, az olasz gyártó ezúttal a szahíri versenyhelyszín mellett az azt követő további három nagydíjra is egyaránt a legkeményebb- és a lágy keverékeit fogja magával vinni.

A Pirelli azért kezeli ezt a kérdéskört kissé sablonosan, mert a téli tesztelések során mért környezeti hőmérsékletek nagyban alatta maradtak a versenynaptárban lévő helyszínek esetében mérhető magas hőmérsékleti értékektől. Éppen ezért a Pirelli mérnökei még nem rendelkeznek olyan tapasztalati adatokkal, amelyek egyértelműen párhuzamba hozhatóak a versenyeken várható menetjellemzőkkel.

A Pirelli az előd Bridgestone-hoz hasonlóan továbbra is négyféle gumikeverékkel, kemény, közepes, lágy és szuperlágy abroncsokkal készül a 2011-es szezonra, amiből a versenyeken csakis kettőt bocsát a csapatok rendelkezésére. A tavalyi évhez hasonlóan az esős versenyeken pedig nem kell mindkét slick gumikeveréket használni a csapatoknak.

A Pirelli azonban már korábban bejelentette, hogy az európai futamokig folyamatosan fejleszteni fogja a gumikat, így könnyen elképzelhető, hogy azt követően egyéb keverékeket is hadrendbe mernek majd állítani.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Akár négy kerékcsere is lehet a maláj futamon | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Hamarosan teszteli az FIA a menetközben állítható hátsó szárnyakat

A 2011-es évben életbe lépett új technikai szabályok révén bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárnyakat eddig a csapatok szabadon próbálgathatták,...

Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Renault elégedett a KERS rendszerrel

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer 2009-es bevezetésének évében a francia csapat nem igazán használta a hibrid technológiát, mert véleményük szerint...

McLaren Mercedes MP4-26 bemutató (McLaren Mercedes, Berlin, 2011.02.04)
A McLarennek tetszik a Williams FW33-as hátsó része

A Williams istálló azon csapatok közé sorolható, amelyik egy alaposan letisztult vonalvezetésű és felépítésű versenyautót készített a soron következő 2011-es...

Close