Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Kanadában is szerephez jut a Pirelli szuperlágy abroncsa | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Kanadában is szerephez jut a Pirelli szuperlágy abroncsa

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,985
Pirelli szuperlágy gumi (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011.05.27)

A 2012-es évben először Monacóban kerül bevetésre a Pirelli szuperlágy gumija (Fotó: Pirelli)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli hivatalosan is bejelentette, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjat követő három versenyhétvégén mely gumikeverékeket bocsájtja majd a csapatok rendelkezésére.

A 2012-es eseménynaptár hetedik állomásaként szereplő kanadai megmérettetésen a monacói futamhoz hasonlóan szintén a sárga színjelöléssel rendelkező lágy, és a piros színkóddal ellátott, az idei évben először a monte carlói utcákon debütáló szuperlágy gumik lesznek majd terítéken. A montreáli versenyt követő Európa Nagydíjnak otthont adó valenciai ringen pedig a Pirelli lágy keveréke mellett a fehér színkóddal ellátott közepes keménységű gumiabroncsa, majd a híres silverstone-i aszfaltcsíkon a lágy- és az ezüst jelöléssel rendelkező kemény keverékeket használhatják majd a csapatok.

A utcai szakaszokat tartalmazó, meglehetősen egyenetlen felületű monacói versenypályához hasonlóan a szűk vonalvezetésű montreáli ringen is ideális választásnak ígérkezik a Pirelli F1-es palettájában szereplő két leglágyabb gumikeverék. Mindamellett, hogy a valenciai aszfaltcsík is utcai szakaszokat tartalmaz, ahol ebből adódóan az aszfalt minősége korántsem közelíti meg a kifejezetten autóversenyzésre épített versenypályák minőségét, a térségre jellemző magasabb hőmérséklet, és a nagyobb sebességgel teljesíthető pályaszakaszok miatt a lágy összetételű gumitípus mellett a közepes keménységű gumikeverék bizonyíthat majd.

A száraz pályaviszonyokra tervezett gumiabroncsok mellett a Pirelli természetesen felkészül az olyan esetekre is, amikor esős időjárás nehezíti meg a pilóták és a csapatok munkáját. Éppen ezért a Formula-1 szabályrendszeréhez igazodva minden egyes versenyző 4 szett úgynevezett átmeneti gumiabroncsot is kap, amely a Pirelli által az idei évre továbbfejlesztett, zöld színjelölésű Cinturato gumikat jelenti. Mindezek mellett pedig az esetlegesen esőáztatta pályán történő versenyzés megkönnyítéséhez további 3 garnitúra, szintén Cinturato névvel illetett, kék színnel ellátott vizes aszfaltra kifejlesztett papucsok is a pilóták rendelkezésére állnak.

Végül, de nem utolsó sorban pedig a nagy sebesség elérését lehetővé tevő silverstone-i versenypályán a megfelelő menetteljesítmény és biztonság elérésének érdekében az olasz gyártó a lágy gumiabroncsok mellett a kemény keverékeket látja a legmegfelelőbbnek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Monacói Nagydíj, 2012)
Ismét a célegyenesben lesz az előzési zóna Monacóban

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben lehetett olvasni, a Nemzetközi Automobil Szövetség az elkövetkező héten megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjjal kapcsolatban...

A híres monacói alagút (Monacói Nagydíj, 2011)
A monacói alagút idén is tabu lesz a DRS használatát illetően

Úgy tűnik a tavalyi Monacói Nagydíjhoz hasonlóan idén sem vélekedik másként az FIA az előzési zóna kijelölésével kapcsolatban. Mint ismeretes,...

Fernando Alonso (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Spanyol Nagydíj (2012)

A legutóbb megrendezett Spanyol Nagydíjon – amely sokak meglepetésére a Williams színeiben versenyző Pastor Maldonado elsőségével ért véget – a...

Close