Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Jönnek a V6-os motorok 2014-ben | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Jönnek a V6-os motorok 2014-ben

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,983
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)

Az új motorszabály tekintetében a csapatok és a gyártók egyöntetűen a hathengeres motorok bevezetése mellett szavaztak. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2013-as évre bevezetni kívánt új motorszabály körüli egyeztetések tovább folytatódtak. A Motorsport Világtanács legutóbbi egyeztetésén egyértelműen meghatározták, hogy a Formula-1-ben jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett az előzetes terveknek megfelelően 1.6 literes, négyhengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses turbómotorok kerülnek majd bevezetésre. Továbbá azt is meghatározták, hogy a V8-as erőforrások maximális 18.000-es percenkénti fordulatszáma helyett az új motorok esetében ez a 12.000-es értéken lesz majd limitálva, miközben a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer továbbra is a hajtáslánc részét fogja képezni.

Az autók erőforrását érintő szabálymódosítások mellett a hatékonyabb költséggazdálkodás reményében limitálni szeretnék az erőátviteli rendszerek működési módját is, amely a sebességfokozatok számát, és nem utolsó sorban az egy szezonban felhasználható sebességváltók mennyiségét is érinti. Az előzőekben ismertetett módosítások mellett az autók minimális súlya sem maradna érintetlen, amely a jelenlegi 640kg helyett 660kg-ra emelkedik majd.

A motorokra vonatkozó új regula természetesen igencsak megosztotta a csapatok véleményét: a Ferrari alakulat V6-os erőforrásokat, a Cosworth pedig a jelenlegi V8-as motorokat szeretné látni a jövőben is az F1-ben, míg a Mercedesnek mindössze annyi kitétele volt, hogy az átállás miatti vélhetően igen magas fejlesztési költségek miatt kissé később lépjen majd életbe az új szabályozás, mint azt az FIA eredetileg eltervezte.

A Formula-1 mindenható urának is nevezett Bernie Ecclestone azonban már kezdte megelégelni az új motorszabályok körüli huzavonát, és ezért összehívta a Formula-1 Bizottságot, hogy egy mindenki számára elfogadható javaslat-csomagot állítsanak össze. Az egyeztetés végül sikerrel zárult, legalábbis ami a megegyezést illeti, bár annak végeredménye szöges ellentéte lett a szabályalkotók eredeti elképzelésének. A csapatokat és a gyártókat tömörítő bizottság végül elvetette a V4-es soros motorok bevezetésének elvét, és helyette egységesen a KERS-sel kiegészített, 1.6 literes, de V6-os turbófeltöltős motorokat tartanának elfogadhatónak a Formula-1 számára. A szabálymódosítást érintő technikai javaslatuk mellett azt is meghatározták, hogy a hathengeres erőforrásra történő átállás leghamarabbi időpontja a 2014-es szezon lehetne.

A csapatok által összeállított javaslat azonban nemcsak a motorok hengereinek számát illetően tér el az eredeti tervezettől, hanem azok maximálisan megengedett percenkénti fordulatszámában is. Ahogyan az már korábban is említésre került, a jelenlegi 18.000 ford/perc felső határértéket 12.000-es szintre kívánnák csökkenteni a szabályalkotók, a csapatok viszont azt szeretnék, ha ez az érték valahol a 15.000 ford/perc körül lenne.

A történet azonban ezzel még nem zárult le. A WMSC a legutóbbi ülésén egyértelműen jelezte, hogy abban az esetben, ha az F1-es csapatok és a motorgyártók egy egységesen elfogadott javaslattal állnak elő, hajlandók azt számításba venni, és változtatni az eredeti szabálytervezeten.

Az előző szervezetek közötti egyetértés tehát már megszületett a V6-os motorok tárgyában. Miután a Formula-1 Bizottság már jóváhagyta a fentiekben ismertetett szabálymódosítási javaslatot, már csak a WMSC jóváhagyása szükséges az új regulák végleges engedélyezéséhez.

A Formula-1 történelmében utoljára 2005 és 2006 között vezettek be új szabályokat a motorokkal kapcsolatban, amikor a V10-es konstrukciókat a jelenlegi V8-as aggregátok váltották le. A turbófeltöltővel ellátott lóerő-forrásokkal pedig a Renault ismertette meg az autóversenyzés elit kategóriáját, amelyek a nyolcvanas években uralták a szériát.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Európa Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított első légterelő szárny

A McLaren csapat már a szezon előtti utolsó tesztsorozatok során többféle, szám szerint kilenc különböző kialakítású első légterelő szárnyat is...

Orrkúp (Red Bull Racing, Európa Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Átalakított fordítólemezek az orrkúp alatt

A Formula-1-es versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságra vonatkozóan, így a legkisebbnek...

Hátsó fékhűtés és kerékfelfüggesztés (Ferrari, Európa Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés

Az Európa Nagydíjnak otthont adó valenciai versenypályán a Ferrari alakulat újra próbára tette a Ferrari 150 Italia módosított hátsó kerékfelfüggesztését,...

Close