Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Jobbak lettek a Pirelli 2012-es gumijai? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Jobbak lettek a Pirelli 2012-es gumijai?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.02.12. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,435
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

Jobb tapadást és izgalmasabb versenyeket vár a Pirelli a 2012-es évre szánt gumitípusoktól. © Pirelli

A Formula-1-be a 2011-es évben visszatért Pirelli január végén ismertette, hogy milyen tervekkel készül a soron következő szezonra. Az olasz gyártó számára továbbra is az lesz a legfőbb cél, hogy olyan összetételű, és kivitelű gumiabroncsokkal lássa el a csapatokat, amelyek segítségével izgalmasabb boxtaktikákat és egyúttal látványosabb versenyeket láthatnak a nézők.

Az új specifikáció szerint készülő gumiabroncsok nagyobb futófelülettel rendelkeznek majd, köszönhetően a peremezés mentén lecsökkentett rádiusz méretének, és egyúttal a keverékek összetételében végzett módosítással pedig a mechanikai tapadást igyekeznek tovább fokozni.

A lágyabb keverékkel rendelkező gumik a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is nagyobb sebességet tesznek majd elérhetővé, de a kémiai összetételben eszközölt változtatásoktól a Pirelli azt reméli, hogy az eddigiekben körönként mért 1.5 másodperces különbséget sikerül majd 0.8 másodperces szintre leredukálni.

Ezen a héten rendezték meg Jerezben az első szezon előtti hivatalos tesztsorozatot, ahol a csapatok többsége már a 2012-es évre tervezett konstrukciókkal rótták a köröket. Mindamellett, hogy az alakulatok igyekeztek minél több kört teljesíteni, a beállítások és az aerodinamikai elemek próbatétele mellett elsőként tapasztalhatták meg a Pirelli új gumiabroncsainak menetjellemzőit is. Az olaszok szerint a lágy- és a közepes összetételű gumitípusok között hozzávetőlegesen 0.6 másodperces körönkénti időkülönbséget mértek, amely azt mutatja, hogy jó úton haladnak az idei évre kitűzött cél teljesítése tekintetében.

Mindamellett, hogy csökkenni látszik a kétféle keverék közötti differencia, a Pirelli tájékoztatása szerint az új összetételnek köszönhetően úgy tűnik, hogy ezek a papucsok hamarabb elérik az optimális üzemi hőmérsékletet, mint az a 2011-es évben elmondható volt.

Természetesen az első tesztsorozaton megszerzett tapasztalatokból nem szabad messzemenő következtetésekbe bocsátkozni. A jerezi teszt ugyanis az átlagosnál hűvösebb időjárás közepette bonyolódott le, így a valódi képüket csak a melegebb körülmények között megrendezésre kerülő nagydíjhétvégéken lesznek képesek megmutatni a Pirelli legújabb szerzeményei.

A kezdeti próbálkozások tehát pozitív hangulatban zárultak, ami nagy fontossággal bír a csapatok és a pilóták számára a versenyautók megfelelő egyensúlyi beállításainak optimalizálásában.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Jobbak lettek a Pirelli 2012-es gumijai?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Fórum)
Elindult a Formula1Tech Blog fóruma

Ezúttal a blog újabb bővítésével kapcsolatban szeretnélek tájékoztatni Benneteket, és egyúttal buzdítani arra, hogy használjátok azt bátran. Nagy örömömre szolgál,...

Dominic Harlow (Force India, Jerez teszt, 2011.02.10)
A Force India szakembere csatlakozott a Williamshez

Néhány nappal ezelőtt a Sauber F1 Team technikai csapatának szervezeti átalakulásáról lehetett hallani, miszerint a hinwilli alakulat technikai igazgatója, James...

Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)
Megbukott a törésteszten a Hispania 2012-es autója

A Hispania Racing Team részéről nem éppen az előzetes tervek szerint zajlik a 2012-es évre szánt új versenyautó megépítésével kapcsolatos...

Close