Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Jelentősebb fejlesztéseket ígér a Lotus | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Jelentősebb fejlesztéseket ígér a Lotus

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,115
Mike Gascoyne (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2010.08.27)

A soron következő törökországi és spanyol versenyekre kisebb-nagyobb módosításokkal próbál majd erősíteni a csapat. © Team Lotus

A Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben minden bizonnyal a csapatok igyekeznek átfogóbb fejlesztéseket végezni, hogy minél jobb teljesítményre legyenek képesek a 2011-es versenynaptár első európai helyszínén. Az újítások kidolgozása mellett természetesen vannak olyan csapatok, akiknek a már ismert technikai problémák megoldását sem szabad figyelmen kívül hagyniuk. A Red Bull Racingnek minden bizonnyal a KERS körüli problémák mielőbbi megoldására is nagy hangsúlyt kell fektetnie, míg a Mercedes GP alakulatnak a DRS-t érintő hidraulikai gondok és a Ferrarinak pedig az autó aerodinamikai hatékonyságára is összpontosítania kell.

A Team Lotus is nagy várakozással tekint a soron következő két versenyre. A csapat technikai vezetője, Mike Gascoyne a Twitteren néhány szóban megemlítette, hogy Isztambulba csak kisebb fejlesztéseket fognak magukkal vinni, de az azt követő Spanyol Nagydíjon már jelentősebb változtatásokkal kívánják majd ellátni a T128-as konstrukciókat. A kissé szűkszavú bejelentés láttán megpróbálkoztam némi információt megtudni egy röpke levélváltás útján, és érdeklődésem nem maradt válasz nélkül.

Gascoyne megemlítette levelében, hogy a versenyautók teljesítménybeli előrelépését több nagyobb fejlesztéstől várják. Átalakításokat fognak végezni a diffúzorral kapcsolatban, amely nemcsak annak kialakításából eredő aerodinamikai előnyöket hordozza majd magában, hanem a minél kisebb súly biztosítása érdekében a felhasznált anyagokkal kapcsolatban is változtatni fognak. Az autó padlólemezének hátsó meghosszabbításban lévő diffúzor mellett módosítani fognak a kipufogórendszeren is. Mindamellett, hogy ezeket a fejlesztéseket majd Barcelonában kívánják elsőként versenykörülmények között bevetni, Gascoyne elképzelhetőnek tartja, hogy már a törökországi szabadedzések során teszteket fognak végezni a rendszer átalakítását illetően. A kipufogórendszerrel kapcsolatban túl sok részlet sajnos nem derült ki – de ez természetesen érthető is -, de annyit azonban megemlített Gascoyne, hogy változni fog a csövezés hossza, és új gyűjtőcsonkot kap majd a Renault V8-as motorja.

A Lotus csapat technikai vezetője még egy aprócska részletet is elárult, hogy a holnapi napon egy egyenes vonalú pályán tesztet fognak végezni a duxfordi repülőmúzeumnál, amelyre tulajdonképpen bárki ellátogathat, és hozzátette, nézzek ki én is, ha időm engedi. Bárcsak ott tudnék lenni …

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Abu Dhabi versenypálya (Abu Dhabi Nagydíj, 2010.11.10)
Átalakítások előtt áll az Abu Dhabi versenypálya

Mindössze csak két Formula-1-es nagydíj megrendezésén van túl az Abu Dhabiban lévő versenypálya, és máris komolyabb átépítés előtt áll a...

Váll-lemez (Toro Rosso, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított váll-lemezek

A szezon előtti tesztsorozatokon alkalmazott változatokhoz képest a Toro Rosso versenyautóin használt váll-lemezek némi átalakuláson mentek keresztül az Ausztrál Nagydíjra...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított első légterelő szárny

A McLaren alakulat már a szezon előtti utolsó tesztsorozatok alkalmával többféle, szám szerint kilenc különböző kialakítású első légterelő szárnyat is...

Close