Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Jelentős átalakulás várható az autók megjelenésében 2013-tól | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Jelentős átalakulás várható az autók megjelenésében 2013-tól

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,862
Keke Rosberg (McLaren, 1986)

Patrick Head és Rory Byrne a nyolcvanas éveket idéző versenyautókat szeretne látni a 2013-as Formula-1-es világbajnokság futamain. © Vodafone McLaren Mercedes

A Formula-1 történelmében legutóbb a 2009-es év jelentett hatalmas változást a versenyautók kinézetével kapcsolatban. A szélesebbre épített első légterelő szárny, a keskenyebb, de a korábbi változathoz képest magasabbra került hátsó légterelő szárny és nem utolsó sorban a kiegészítő légterelő elemektől letisztított kocsiszekrény látványa igencsak furcsa kinézetet kölcsönzött az F1-es konstrukcióknak.

Az elmúlt két szezonban megszokhattuk már ugyan az autók új külsejét, de máris újabb érdekes javaslatokkal állt elő az FIA, amelyek igencsak megváltoztatnák a versenyautók jelenlegi kinézetét. Az előterjesztett szabálymódosítási javaslatok hátterében a Williams alakulat szakembere, Patrick Head, és a Ferrari egykori alkalmazottjának, Rory Byrne-nek a neve áll, akik jelentős aerodinamikai változtatásokat szeretnének eszközölni.

Mindamellett, hogy a fentiekben említett előterjesztések pontos részletei még nem ismertek, egyes értesülések szerint mélyreható módosításokról lehet szó. Ezek szerint a versenyautóra ható teljes leszorító erő nagy részét nem a légterelő szárnyak, hanem a speciálisan kialakított fenéklemez állítaná elő, és ebből eredően jóval kisebb méretet kapnának az autók szárnyai is. A kívánt hatást az előrejelzések szerint úgy kívánják majd biztosítani, hogy a fenéklemez hosszirányban formázható lesz, és mindezek mellett továbbra is meg kívánják tartani a nagy futófelülettel rendelkező gumiabroncsokat, hogy biztosított legyen a nagy kanyarsebesség. Mindezek mellett azt is el kívánják érni, hogy a pilóta egy kör teljesítése során a teljes gázadásnak mindössze 50%-val tudjon csak haladni, ami a 2010-es szezonban 70% volt.

Head és Byrne szerint a nyolcvanas évek eleje óta a legdrasztikusabb technikai változás várható a 2013-as Formula-1-es szezonban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Szélvédő kerülhet az F1-es autókra?

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábban már jelezte, hogy gondolkoznak a versenyautók szélvédővel történő felszerelésével. Az elmúlt napokban ismét napirendre került...

Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
Grosjean elégedett az új Pirelli gumikkal

A 2011-es technikai szabálymódosítások mellett további változás lesz, hogy a Formula-1 korábbi hivatalos gumibeszállítóját az olasz gumigyártó, a Pirelli fogja...

Bruno Senna (Hispania Racing Team, Brazil Nagydíj, 2010.11.06)
A Hispania és a Virgin sem épít a KERS-re

Mindazonáltal, hogy a 2011-es szezonban bevezetésre kerülő új technikai szabályok értelmében ismét visszatér a KERS a Formula-1-be, mégis lesznek olyan...

Close