Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  James Key merőben más stratégiákat jósol 2011-re | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

James Key merőben más stratégiákat jósol 2011-re

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.15. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,525
James Key (Sauber F1 Team, Valencia teszt, 2011.01.31)

A Pirelli által gyártott új gumiabroncsok, a menetközben állítható hátsó szárny és a számos módosítás teljesen új stratégiát fog kívánni. © Sauber F1 Team

A Formula-1-es csapatok felkészülésének időszaka az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozattal véget ért. A hamarosan kezdődő 2011-es világbajnoki idényre vonatkozó technikai szabályzat számos újdonságot tartogat a mezőny számára, amelyekre mindenki megpróbált minél jobban trenírozni az elmúlt időszakban.

A Sauber F1 Team technikai igazgatója, James Key a teszteléseken elért eredményekről, tapasztalatokról, az új gumiabroncsokról, és elvárásairól mondta el véleményét.

 

Mit gondol, mennyire sikerült felkészülnie a csapatnak a 2011-es szezonra?

Úgy gondolom, hogy teljes mértékben sikerült felkészülnünk az előttünk álló idényre, hiszen rengeteget dolgoztunk mind a négy tesztsorozat alkalmával. Nagyon sokat tanultunk az új gumiabroncsokkal kapcsolatban, és az újra visszatérő KERS, valamint a teljesen új elven használandó hátsó légterelő szárnyat illetően is. Mindezek mellett sikerült tovább tökéletesítenünk az aerodinamikai csomagunkat is a legutóbbi barcelonai teszt során. A csapat és a pilóták egyaránt nagyszerű munkát végeztek a gumiabroncsok és a versenyautó viselkedésének mielőbbi megértésében. A versenyzőink nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a csapat teljes mértékben megismerje az újdonságokat, és hogy meghatározzuk a szükséges fejlesztési irányt.

 

Mi a véleménye a megbízhatósággal kapcsolatban?

A megbízhatósággal kapcsolatban minden a legnagyobb rendben van. Mindössze csak egyetlen egy visszatérő problémánk volt, valamint néhány kisebb meghibásodással kellett szembesülnünk a tesztelések alkalmával. Összességében nézve az új autónk megbízhatónak bizonyul, és az elmúlt időszakban nem volt szükség nagyobb mértékű módosításra.

 

Mit gondol a Sauber C30-Ferrari teljesítményével kapcsolatban?

Az aktuális teljesítményszintet nagyon nehéz megbecsülni, mert a teljesítmény függ a riválisoktól is. Azt hiszem elégedettek lehetünk mindazzal, amit a tesztelések során tisztességgel elértünk. Kevés mennyiségű üzemanyaggal csak az utolsó két barcelonai tesztnapon mentünk, és ezzel valamelyest jobban megismertük az autónkat. A jelenlegi mezőny rendkívül szorosnak tűnik, így pedig azt hiszem nagyon nehéz bármit is megjósolni. Úgy gondolom, hogy elégedettek lehetünk azzal, amit a fejlesztések eddigi szakaszában elértünk, valamint azokkal a területekkel, amelyeken módosítanunk kellett a tavalyi évben használt konstrukciót illetően. Ami pedig igazán jó hírnek mondható, hogy a második barcelonai tesztelésre komoly fejlesztéseket kaptunk kézhez, és nagyon úgy tűnik, hogy a szezon első futamára sikerült teljes egészében felkészülnünk. Fontos azonban, hogy továbbra is nagyon keményen kell dolgoznunk, hiszen további fejlesztésekre lesz szükségünk az elkövetkező időkben. A második versenyre vonatkozóan számos nagyobb újítást tervezünk, és jó néhány új alkatrészt is viszünk majd magunkkal.

 

Hogyan jellemezné az új Pirelli gumiabroncsok karakterisztikáját, és véleménye szerint miként hat mindez a versenystratégiákra?

A gumiabroncsok karakterisztikája merőben eltér attól, amit korábban használtunk, de úgy gondolom, hogy ez a tervezéssel függ össze. A gumik leginkább a hosszabb távok megtétele során mutatják meg teljesítményüket, éppen ezért versenykörülmények között fog kiderülni minden. Természetesen több módja is van annak, hogy miként kell az adott szituációval megbirkózni, de a megfelelő stratégia kidolgozásához még el kell telnie néhány futamnak. A hátsó gumiabroncsok erősnek bizonyulnak, ami azért is jó hír, mert az első tesztelések alkalmával ez nem így volt. A gumik nagyon gyorsan kopnak. A tapadási jellemzőjük az első körben még megfelelő, de azt követően nagyon oda kell figyelnie a pilótának. A pozitívum viszont az, hogy a kétféle keverék között nagy a különbség, amit az elmúlt években nem igazán tapasztaltunk.

 

Nagyobb munka vár ön szerint a boxutcai személyzetre?

Azt hiszem a korábbiaknál bonyolultabb és részletesebb stratégiákra lesz majd szükségünk. Mindenképpen több boxkiállás lesz várható, éppen ezért a személyzetre is nagyobb nyomás fog nehezedni. Gyorsan kell végezniük a különböző feladatokkal, ami sokkal rövidebb reakcióidőket igényel akár a kerékcserék lebonyolítása során. A boxutcai irányítópultnál helyet foglaló mérnökök stratégiai döntéseit sokkal nehezebb lesz majd előre jelezni, mint azt az elmúlt években meg lehetett tenni. Biztos vagyok benne, hogy az első néhány futamon nagyon sokat fogunk majd tanulni az új szituációk kezelését illetően.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sam Michael (AT&T Williams, 2011.01.26)
Az új autóról és a fejlesztésekről beszélt Sam Michael

A múlt heti barcelonai tesztsorozaton volt alkalmuk utoljára a csapatoknak arra, hogy az utolsó finomításokat és próbákat megtegyék a szezonnyitó...

A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)
Eltérő előzési zónák várnak a pilótákra

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok értelmében a csapatok számára kötelezően használni kell a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat....

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A Pirelli elégedett a gumik teljesítményével

A 2011-es évben a formula-1-es csapatok számára a Bridgestone helyett már a Pirelli szállítja majd a gumiabroncsokat. A téli időszakban...

Close