Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ismét dupla előzési zóna lesz Monzában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ismét dupla előzési zóna lesz Monzában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.09.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,535
Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2012)

Idén is két előzési zóna lesz a sebesség templomának is nevezett monzai versenypályán (Fotó: FIA)

A Belga Nagydíjat követő héten megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon a tavalyi évhez hasonlóan újra két DRS zóna segíti majd a pilótákat az előzések kivitelezésében.

A 2011-es évben lebonyolított monzai futam a DRS használatát érintően sorsfordító volt, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség azon a versenyhétvégén egy továbbfejlesztett szoftverrel ellátott rendszer használatát vezette be a csapatok körében. Az FIA döntésének értelmében ezúttal az első előzési zóna mérőpontja a 11-es számmal jelölt kanyar bejáratánál lesz kijelölve, és a hozzá tartozó aktiválási pont – ahol a szabályok teljesülése esetén laposabbra lehet majd állítani a versenyautó hátsó légterelő szárnyát – 115 méterrel a célegyenest követően lesz. Az alapvetően nagy sebesség elérését biztosító versenypálya második előzési zónája pedig a 7-es számú kanyar bejárati pontjánál lévő mérőpont és a kanyart követő 210m-nél meghatározott aktiválási pont közé fog esni.

A Formula-1 sportszabályzatában rögzített sorok értelmében tehát az a pilóta, aki a fentiekben említett mérőpontokon 1 másodpercen belül halad az előtte lévő ellenfeléhez képest, a célegyenest követően, valamint a Lesmo 2 kanyar után állíthatja majd laposabbra autójának hátsó légterelő szárnyát, és élvezheti majd az általa nyert sebességtöbblet nyújtotta előnyt.

Már a monzai pálya célegyenesében kijelölt előzési zóna is rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen a célegyenesbe vezető, szűkülő ívvel induló Parabolica kanyarban a lehető legközelebb kell majd férkőzni az elől haladóhoz, hogy végül a kihelyezett mérőponton ne legyen nagyobb a távolság 1 másodpercnél. Az a pilóta tehát, aki megfelelően megválasztott tempóval érkezik ebbe a kanyarba, és nyithatja majd a hátsó szárnyat, az minden bizonnyal meg tudja majd előzni vetélytársát a célegyenes végén lévő dupla lassítónál.

A DRS-ben rejlő előny kiaknázásának érdekében minden bizonnyal a Lesmo 2 környékén is látványos csaták várhatóak, hiszen ezúttal a fékpedál megfelelő használata még fontosabb lesz annak, aki nem kíván túl sokat veszíteni a sebességéből, ami pedig azt is jelenti, hogy az Olasz Nagydíj újra a szélárnyék-csaták helyszíne lehet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jenson Button (McLaren, Belga Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2012)

A közel egyhónapos szünetet követően a száguldó cirkusz mezőnye az Ardennekben húzódó Circuit de Spa-Francorchamps versenypályán találkozott az elmúlt hétvégén....

Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2012)
Az Eau Rouge szakaszon tilos lesz a DRS használata

A közel egy hónapig tartó nyári szünetet követően a száguldó cirkusz mezőnye az Ardennekben húzódó Spa-Francorchamps versenypályán folytatja majd tovább...

A DDRS rendszer tesztelése (Lotus, Magyar Nagydíj, 2012)
Vajon bővül-e a DDRS-használók sora 2012-ben?

Minden bizonnyal sokan vallják magukénak azt a fajta véleményt, hogy a Formula-1 varázsát pontosan az adja, hogy a csapatok szűnni...

Close