Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Hosszabb lesz a második DRS-zóna Indiában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hosszabb lesz a második DRS-zóna Indiában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.10.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,624
Előzési zóna (Indiai Nagydíj, 2012)

A tavalyival ellentétben 80 méterrel hosszabb lesz a 3-as és a 4-es kanyarok közötti előzési zóna az indiai versenypályán (Fotó: FIA)

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki sorozat következő állomásaként megrendezésre kerülő India Nagydíj során a mezőny tagjai a Buddh International Circuit versenypályán találkozhatnak ismét.

 

Az összesen három szektorra tagolható ring 3db nagy sebességgel teljesíthető egyenest és 16db kanyart tartalmaz. Az indiai helyszín további jellegzetességeként említhető, hogy az emelkedős és leejtős szakaszok miatt leginkább egy hullámvasúthoz hasonlítható a pálya vonalvezetése. A pálya karakterisztikájának ismeretében, és a tavalyi évben megrendezett futamon megszerezett tapasztalatok eredőjeként az FIA úgy határozott, hogy a 2011-es nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is két különálló előzési zónát biztosít majd a pilóták számára ahhoz, hogy a szabályokban megadott szempontoknak megfelelően kihasználhassák majd a menetközben állítható hátsó szárny nyújtotta előnyt. Mindazonáltal, hogy az idén is megmarad a két különálló aktiválási-, és a két különálló mérőpont, az indiai pálya 3-as és 4-es számmal jelölt kanyarjai közötti egyenesben 80m-rel hosszabb szakaszon lehet majd laposabbra állítani a versenyautók hátsó légterelő szárnyát.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség döntése szerint tehát az egyik előzési zóna a pálya célegyenesében, a másik pedig az indiai ring leghosszabb egyenes szakaszában lett meghatározva. Az egyik mérőpont 16m-rel a 3-as számmal jelölt kanyar bejáratát megelőzően, míg a másik detektálási pozíció a 15-ös számmal rendelkező kanyarív kijárati részénél, a kanyar után 10m-rel lesz. Az a versenyző pedig, aki az előzőleg említett időmérési pontokon 1 másodpercnél jobban megközelíti az előtte haladó pilótatársát, a 3-as és a 4-es kanyarok által közrezárt hosszú egyenesben (430m-rel a 3-as kanyart követően), valamint a pálya célegyenesében 36m-rel a 16-os számú kanyar után meghatározott ponton működtetheti majd a hátsó szárnyat mozgató mechanizmust, és használhatja fel az így elérhető sebességtöbbletet az előzés kivitelezéséhez.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sebastian Vettel vezetői ülése (Sauber F1 Team, 2006)
Speciális kagylóülés a pilóta biztonságáért

Egy több mint 300km/h-val száguldó versenyautóról talán kissé furcsa kijelentésnek tűnhet, de az igazat megvallva egy profi pilóta számára a...

Pirelli gumiabroncs (Magyar Nagydíj, 2012)
Abu Dhabiban szerepel utoljára idén a Pirelli lágy keveréke

Az elmúlt hétvégén megrendezésre került Koreai Nagydíjat követően a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli nyilvánosságra hozta, hogy a szezon hátralévő...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing, Koreai Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Koreai Nagydíj (2012)

A Koreai Nagydíjnak otthont adó versenypálya igencsak kihasználja a versenyautókban rejlő erőforrásokat, miután az általuk elérhető sebesség tekintetében a lassú...

Close