Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Hosszabb előzési szakaszt jelölnek ki a Maláj Nagydíjon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hosszabb előzési szakaszt jelölnek ki a Maláj Nagydíjon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,082
A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)

A malajziai versenynek otthont adó pályán akár 700m-es előzési zónát is kijelölhet az FIA. © Red Bull Racing

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nem igazán aratott túlzottan nagy sikert a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny. A verseny előtt leginkább arról lehetett hallani, hogy az előzések megkönnyítése céljából bevezetett úr rendszer talán túlságosan is egyszerűvé teszi a pozícióharcok végkimenetelét, de ezzel szemben viszont ezt egyáltalán nem lehetett megtapasztalni.

Mindazonáltal, hogy a melbourne-i futam előtt az FIA megnövelte az előzetesen 600m-es hosszra kalkulált előzési zónát egészen pontosan 867m-re, ahol a szabályok szerint a megadott feltételek mellett használni lehetett a Légellenállást Csökkentő Rendszert, a DRS-t, mégsem láthattuk ennek igazi előnyét. Ezt a véleményt, ill. tapasztalatot osztja a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója, Charlie Whiting is, aki az ausztrál verseny után elmondta, hogy újra fogják gondolni a hátsó szárny használatára kidolgozott szabályokat, és a Kínai Nagydíj után hozzák majd nyilvánosságra a döntésüket.

Annak ellenére, hogy a hét elején még ennek megfelelően nyilatkozott az FIA szakembere, már a soron következő Maláj Nagydíjat érintően is lesznek változások. A Nemzetközi Automobil Szövetség ugyanis nem tartja kizártnak annak a lehetőségét, hogy a Kuala Lumpurban lévő aszfaltcsíkon kijelölt előzési zóna hossza akár 700m-es is lehet. Tennék ezt azért, hogy a pilóták nagyobb végsebességet érjenek el, aki talán valóban segíteni fog az előzések kivitelezésében.

Az FIA által jelzett módosítási szándék hallatán több szakértő is úgy véli, hogy a malajziai pálya hosszabb célegyenese miatt jobban érvényesülhet majd a DRS hatékonysága, szemben az Ausztrál Nagydíjon látottakkal. Az FIA által kiadott nyilatkozat szerint az sem kizárt, ha az idei évben bevezetett új rendszer jól fog vizsgázni a soron következő versenyeken, akkor a GPS által szolgáltatott pilóta-pozíciók felhasználásával a versenypályák több szakaszán is lehet majd használni a Légellenállást Csökkentő Rendszert.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A Pirellinek változtatnia kellene a gumik jelölési módján

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően a Pirelli úgy nyilatkozott, hogy a futam előtt közzétett, a hatféle gumikeverék megkülönböztetésére kidolgozott színkódok...

Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
A Sauber új diffúzorral készül a spanyol versenyre

Annak ellenére, hogy a Sauber alakulat végül világbajnoki pontok nélkül zárta a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, bizakodva várják az idény folytatását....

Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)
A Williams lemásolja a Red Bull Renault RB7-es kipufogóját

A Williams alakulat által kiadott információk szerint kiderült, a grove-i alakulat már javában dolgozik az FW33-as konstrukciók kipufogórendszerének átalakításán. Az...

Close