Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Hivatalos: 2013-ban jönnek a turbómotorok | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hivatalos: 2013-ban jönnek a turbómotorok

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,145
Ferrari F10 motor (Ferrari, Kanadai Nagydíj, 2010.06.12)

Az elkövetkező évek több érdekes technikai szabálymódosítást tartogatnak a Formula-1 számára. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa megtartotta az idei évi utolsó ülését Monacóban, ahol a Fromula-1-et érintő több kérdéskör is napirenden volt. A határozatok közül az egyik legfontosabb, hogy elfogadták az F1 számára kidolgozott új motorszabályt, amely a 2013-as szezontól kezdve fog életbe lépni.

Ahogyan arról már korábban is beszámoltam, a motorgyártók és az FIA sorozatos egyeztetéseinek értelmében új motorszabályt dolgoztak ki a szakemberek a Formula-1 számára. A WMSC jóváhagyásának köszönhetően pedig ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba, ami azt jelenti, a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős erőforrásokat használnak majd a csapatok, melyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 12.000 lesz majd.

Az új erőforrások a becslések szerint nagyjából 30…35%-kal kevesebb üzemanyagot fognak majd elégetni, és a környezettudatosság fokozásának érdekében energia-visszanyerő rendszerrel lesznek majd kiegészítve. Az FIA technikai szakemberei azt vallják, hogy ezen módosítások ellenére is tartani lehet majd a motorok jelenlegi teljesítményszintjét.

Az elfogadott új motorszabály tartalmazza továbbá, hogy a 2013-as évben mindössze öt, majd az azt követő szezonban pedig már csak négy erőforrást használhat büntetlenül a versenyző. Ezzel a megszorítással minden bizonnyal a környezetvédelmi előrelépések teljesítése mellett a költségtakarékossági szempontoknak is meg szeretnének felelni a szabályalkotók.

Az izgalmak fokozása érdekében viszont már a 2012-es szezon is tartogat némi újítást a technikai előírások tekintetében. Ezek között szerepel többek között, hogy a versenyeket közvetítő médiák számára nyilvános lesz a csapatok teljes rádiókommunikációja, az üzemanyagok alapanyagai között biomasszának is szerepelnie kell, valamint korlátozni fogják a versenyautók függőleges kerékfelfüggesztésének mozgástartományát is.

A WMSC pénteki tárgyalásán természetesen végleges döntés született a jövő évi szabályváltoztatásokról is, amelyek között szerepel többek között az is, hogy a pilótáknak az eddigi négy nagydíjhétvége helyett öt egymást követő eseményen kell majd ugyanazt a sebességváltót használniuk, valamint szigorításokat vezettek be a flexibilis aerodinamikai elemek használatát illetően is.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault motor (Renault, Kanadai Nagydíj, 2010.06.10)
Visszatérhetnek a turbómotorok az F1-be

A mai világban egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni a környezettudatosságra, és nincs ez másként a Formula-1-el sem. A Nemzetközi Automobil...

Red Bull Racing RB6 bemutató (Valencia, 2010.02.10)
A Red Bull jól halad a 2011-es autó fejlesztésével

A Red Bull Racing alakulat az elmúlt szezonban a többi csapatot követően vitte pályára először a vadonat új fejlesztésű versenyautóját,...

Ferrari F10 F-csatorna (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2010.04.16)
Berger élesen kritizálta a Ferrari F-csatornáját

A McLaren által bevezetett F-csatorna előnyeinek láttán többek között a Renault istálló is elkészítette a wokingiak szerzeményét idéző aerodinamikai rendszert,...

Close