Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hamarosan új gumikeveréket fog tesztelni a Pirelli

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.06.12. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,121
A Pirelli 2012-es gumiabroncsai (Abu Dhabi, 2012.01.25)

Új összetételű kemény keveréket próbálhatnak ki a csapatok az Angol Nagydíj pénteki szabadedzésein (Fotó: Pirelli)

A Formula-1-es csapatokhoz hasonlóan a királykategória hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli is folyamatos évközi fejlesztéseket végez. A minél látványosabb futamok érdekében az olasz gyártó módosításokat végzett a kemény keverékű abroncsok összetételében, amitől a Pirelli szakemberei azt remélik, hogy a jelenlegi specifikáció adta lehetőségekkel ellentétben valamivel alacsonyabb hőmérsékleten érik majd el az optimális tapadás mértékét.

A módosított összetételű papucsokat a csapatok már az Angol Nagydíj hétvégéjén feltehetik az autóikra, de egyelőre csak tesztelési célokra. A Pirelli közleménye ugyanis arról számolt be, hogy versenykörülmények között még nem biztos, hogy pályára vihetik majd az alakulatok, viszont a 2013-as szezonra vonatkozóan már egyértelműen bővíteni fogja az új keverék a jelenlegi palettát.

A brit futam hétvégéjének pénteki szabadedzésein próbára tehető kemény keverékekkel tehát a gyártó azon csapatok helyzetén igyekszik majd a jövőben könnyíteni, akik számára az idei, igencsak kiélezett küzdelmek során komoly kihívást jelent a gumiabroncsok megfelelő hőmérsékletének biztosítása. Éppen ezért a megfelelő tapadási jellemzők biztosítása érdekében a Pirelli tájékoztatása szerint az új szerzemények valamivel tágabb hőmérsékleti tartományban lesznek majd képesek optimális tapadást biztosítani.

A silverstone-i nagydíj helyszínén bemutatásra kerülő új kemény keverék mellett a Pirelli további újításokkal készül a soron következő 2013-as idényre vonatkozóan. Az idei évben a kemény-, a közepes-, a lágy- és a szuperlágy gumik közül minden egyes versenyhelyszínen két különböző gumitípus áll a csapatok rendelkezésére, ami az olaszok tervei szerint egy további keverékkel bővülne ki. Ezt a fajta elképzelést a gyártó azzal támasztotta alá, hogy így a csapatok sokkal jobban tudnak majd alkalmazkodni az adott pálya karakterisztikájához.

A Pirelli által bevezetni kívánt változások sora azonban ezzel még korántsem ért véget. Az elmúlt időszakban egyre inkább napirendre került az úgynevezett kvalifikációs abroncsok bevezetésének gondolata is, amiről az olasz cég továbbra sem tett le.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajanlom figyelmedbe a korabbi bejegyzeseket:
Aerodinamikai vizsgálat (Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj, 2012)
Az RB8-as aerodinamikai vizsgálata Kanadában

A Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzései során a Red Bull Racing alakulat az RB8-as konstrukció érdekes megjelenését előidéző aerodinamikai vizsgálatot is...

Első fékhűtés (Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj, 2012)
Red Bull Renault RB8: Fékhűtés vagy aerodinamikai segédeszköz?

Alig néhány nappal ezelőtt zárult le a Red Bull Racing alakulattal kapcsolatban egy szabályértelmezési vita, a Kanadai Nagydíj hétvégéjén az...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
F1-es hajtáslánc kerülhet a Le Mans-i versenyautókba

A Le-Mans-i versenysorozat és a Formula-1 összefonódni látszik, miután a 24 órás versenysorozat szabályrendszerében bekövetkező változás némileg lehetővé teszi majd...

Close