Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Hamarosan érkezik a menetközben állítható hátsó szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hamarosan érkezik a menetközben állítható hátsó szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,857
Ferrari F10 hátsó légterelő szárny (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)

A menetközben állítható hátsó légterelő szárny használatától több előzést várnak az FIA szabályalkotói. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára már-már megszokottá vált, hogy a sport szabályalkotói minden egyes szezonra több-kevesebb módosítással rukkolnak elő a technikai regulák tekintetében. Nem lesz ez másként a 2011-es szezont illetően sem, hiszen a bevezetés előtt álló új előírások között szerepel majd többek között a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használata is.

A kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógombok segítségével tudja majd a pilóta a szabályzatban megadott mértékben állítani a hátsó szárny legfelső elemének dőlésszögét. Az újításnak köszönhetően a meredekebb, vagy laposabb profilszög hatására növelni, vagy éppen csökkenteni lehet a légterelő elem által keltett közegellenállás mértékét, ha a pilóta egy másodpercnél közelebb kerül az előtte autózó ellenfeléhez. Abban az esetben, ha a pilóta laposabb szárnybeállítást eszközöl, a hátsó szárnyra ható kisebb leszorító erő hatására nagyobb esélye lehet az előzésre.

Az FIA által kiadott szabálymódosítás szerint a fentiekben ismertetett újítás használata az edzéseken nem lesz korlátozva, viszont a versenyeken már nem lehet minden esetben alkalmazni azt.

De mint ahogyan az a legtöbb kötelező érvényű technikai változtatás esetén lenni szokott, a csapatok technikai szakemberei kisebb fenntartással állnak az újítás előtt. Véleményük szerint ugyanis előfordulhat olyan eset, hogy a hátsó szárny mozgatható profilja beragad, ami komoly gondot okozhat egy nehezebben teljesítő kanyar bevétele során. Erre a felvetésre természetesen még senki sem tudja a választ, de minden bizonnyal minden istálló a lehető legjobb konstrukciót igyekszik majd kifejleszteni, és pályára vinni az előttünk álló szezonban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula-1 szélcsatorna
Aerodinamika: Szélcsatorna, szenzorok és speciális festés

A Formula-1-es versenyautók menetteljesítményét nemcsak a karosszéria alatt rejlő, az aktuális technikai szabályzatnak megfelelő paraméterekkel és teljesítménnyel rendelkező motorok befolyásolják....

Close