Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Hamarosan eldőlhet a kerékcserék száma | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Hamarosan eldőlhet a kerékcserék száma

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 931
Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)

A Pirelli motorsport igazgatója szerint két-, vagy akár három kerékcsere is szükséges lesz majd a versenyhétvégéken. © Pirelli

Az elmúlt időszakban egyre több kritika érte a Formula-1-be visszatérő Pirellit, miszerint az általuk biztosított sima futófelületű slick gumiabroncsok gyors kopása néhány pilóta szerint már-már veszélyes is lehet, míg az olasz gyártó állítása szerint a gumik specifikációja tudatosan, az F1 kérésére lett így kialakítva, hogy elősegítsék ezzel a látványosabb versenyek lebonyolítását.

A Red Bull Racing színeiben versenyző Sebastian Vettel véleménye szerint két kerékcsere is kevés lesz ahhoz, hogy végig lehessen menni egy futamon. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery erre úgy reagált, hogy a várható kerékcserék számát illetően csak a soron következő barcelonai tesztsorozatot követően lehet majd pontosabb becslést mondani.

Arra számítunk, hogy a csapatok hosszabb távokat, ill. versenyszimulációs feladatokat fognak majd elvégezni, és az így kapott adatok alapján jobban meg lehet majd becsülni, hogy hány boxkiállásra lesz majd szükség a szezon során. Véleményem szerint minden egyes versenyen két, vagy akár három kerékcsere is előfordulhat majd.” – nyilatkozta Hembery.

A Pirelli szakembere hozzátette továbbá, hogy a szezon előtti tesztek helyszínén uralkodó környezeti hőmérséklet jóval alatta marad a szezon során jellemző magas értékektől, és a gumiabroncsokat bizony azon hőmérsékleti viszonyokra tervezték. Éppen ezért óva int attól, hogy a tesztelések során kapott tapasztalati értékekből bárki is messzemenő következtetéseket vonjon le.

A legutóbbi barcelonai tesztelés során reggeli órákban mindössze csak hat fok volt, ami nem tette lehetővé, hogy a pálya aszfaltjának felülete megfelelő mértékben felgumizódjon, ami természetesen nem teszi lehetővé, hogy a jövőbeli boxstratégiákhoz kellő információt szolgáltasson.” – magyarázta a Pirelli motorsport igazgatója.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt lebonyolításra kerülő ötnapos barcelonai tesztsorozatra sem jósolnak túlságosan jó körülményeket a meteorológusok. Az előrejelzések szerint ugyanis 10…14 foknál nem várható magasabb hőmérséklet, és lesz olyan nap is, amikor esőzés fogja majd hátráltatni a csapatok munkáját.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)
A Pirelli a pénteki szabadedzéseken kísérletezne

A Formula-1 korábbi gumibeszállítóját leváltó Pirelli igyekszik minden lehetőséget megragadni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb időt foglalkozhasson a királykategóriának...

A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Magneti Marelli pontosítana a KERS-szabályon

A Magneti Marelli álláspontja szerint nincs teljes mértékben megállapítva, hogy a csapatok mennyit költhetnek a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer fejlesztésére,...

Pirelli gumiabroncs (Pirelli, Jerez teszt, 2011.02.12)
Nagy darabok válnak le a Pirelli gumikról

Ahogyan arról már korábban is lehetett hallani, a Pirelli gumiabroncsokkal kapcsolatban több versenyző is kifejtette aggodalmait. Elmondásuk szerint a Formula-1...

Close